کد خبر: ۳۴۲۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر



مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور از کنترل تب‌برفکی به صورت کامل در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر داریوش جهان‌پیما» در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات دامداران سلماس با بیان اینکه بیماری تب‌برفکی از نظر دامپزشکی بصورت کامل تحت کنترل درآمده است، افزود: با توجه به فعالیت سازمان دامپزشکی و همکاری دامداران در کشور و بویژه منطقه شمالغرب ایران، بیماری تب‌برفکی از نظر دامپزشکی بصورت کامل تحت کنترل درآمده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ شرایط حساسی در خصوص شیوع بیماری تب‌برفکی ایجاد شده بود لذا با توجه به برنامه‌های کنترلی و واکسیناسیون گسترده‌ای که در سطح کشور انجام شد بیماری تب‌برفکی تحت کنترل کامل درآمد.

جهان‌پیما با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون به صورت رایگان برای جمعیت دامی کشور به ویژه در شمال غرب انجام می‌شود، گفت: کنترل این بیماری به معنی آن نیست که تب برفکی در کشور وجود ندارد و به صفر رسیده، بلکه به این معناست که اپیدمی آن کنترل شده است.

وی با اشاره به این که بیماری تب برفکی بعنوان یک بیماری بومی کشور محسوب و سازمان دامپزشکی کشور اقدامات متعددی را برای کنترل این بیماری انجام داده است، افزود: در سال جاری ۶۹ میلیون نوبت راس سردام سبک و ۹ میلیون نوبت راس سردام سنگین در کشور علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه و مایه‌کوبی شدند که ۲۶ میلیون راس آن بصورت متمرکز برای جمعیت دامی عشایر و روستاییان تزریق شده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: عمده این واکسن‌ها تولید شرکت‌های داخل است و از تولیدات و توان بخش خصوصی هم در این بخش استفاده می‌شود.

وی با بیان این که هم‌اکنون بیشترین تولید واکسن تب‌برفکی در داخل کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است تا با حمایت از شرکت‌های تولید داروی داخلی، حجم تولیدات افزایش یابد.

وی با اشاره به این که هم اکنون بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام در دنیا مطرح است بیان کرد: دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ۱۱۸ بیماری را تحت کنترل و پایش خود دارد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: هم اکنون ۶۰ درصد بیماری‌ها در جمعیت انسانی کاهش یافته و دلیل آن نیز اجرای مناسب و صحیح برنامه ها و همکاری بین بخشی با وزارت بهداشت و درمان و دیگر نهادها بوده است.

جهان‌پیما با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی به دامداران یکی از راه‌های مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام است، تاکید کرد: در این‌باره همواره نیاز به آموزش جامع به دامداران وجود دارد.
 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
2
البته نه فقط تب برفکی بلکه همه بیماریها تحت کنترله! حتی وقتی تمام کشور درگیر تب برفکی بود، باز هم از نظر سازمان تحت کنترل بود و تلفات چندین ده هزاری اصلا چیزی نبود! البته آنفلوآنزا هم تحت کنترله و مشکل نیست.
دلسوز
|
Finland
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
1
سازمان دامپزشکی هنوز اصول علمی را نمی داند . واکسن تب برفکی که تولید کننده تکرار آن را 9 ماه اعلام کردهم اول 6 ماه یکبار اقدام کرد بعد 4 ماه یکبار و بعد 3 ماه یکبار اعلام کرده و اجرا نمود . بنده خدا مرتب واکسن زدن و عدم توجه به سطح ایمنی در دام و هزینه ای که دامدار باید بپردازد را حساب نمی کنید . ضمن اینکه از زمانش که گذشت خود بخود مهار می شود . چطور آنفلوآنزا را مهار کردید . دیگر مرغی نمانده . موفقیتتان را تبریک می گویم . چه در تب برفکی چه در آنفلوآنزا مرغی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
2
بله همه بیماری ها از نظر سازمان دامپزشکی تحت کنترله . اینایی که ما میبینیم تب برفکی نیست واقعیت مجازیه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
متاسفانه تكرار اظهارات نظر غير علمي و فني شما چند نفر عضو ثابت سايت جز به اشتباه انداختن ذهن مردم و ايجاد تشويش تا كنون هيچ ثمري نداشته و اينهمه كه ادعا ي دانستن اوضاع را مي كنيد و از منظر شما همواره سازمان و كارشناسان آن نادان شمرده مي شوند ............................ آقايان علما ملاك تكرار واكسن مندرجات ليبل نيست همين يك موضوع نشان مي دهد كه حرف هاي شما بي اساس است لطفاً يا بيشتر مطالعه كنيد و با روشنگري عالمانه به مردم كمك كنيد يا سكوت اختيار كنيد تا ديگران به بتوانند معضلات مردم را كم كنند با ............ كه كار انجام نمي شود. اين را هم بدانيد ...................................
نظر شما
ادامه