کد خبر: ۳۴۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: ۱۰ هزار قطعه جوجه‌رنگی که بدون مجوز دامپزشکی وارد یکی از روستاهای شهرستان بوئین‌زهرا شده بود معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر مهدی مهرزاده» اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح منطقه هرگونه نقل و انتقال طیور می‌بایست با مجوز بهداشتی دامپزشکی انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: با هدف پیشگیری از خطرات بالقوه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ۱۰ هزار قطعه جوجه‌رنگی که بدون مجوز دامپزشکی وارد یکی از روستاهای شهرستان بوئین زهرا شده بود معدوم شد.

وی افزود: بلافاصله پس از تائید موضوع و اخذ دستور مقام‌قضایی؛ معدوم‌سازی محموله مذکور به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از آلودگی فارم‌های شهرستان به این بیماری صورت گرفت.

مهرزاده در پایان با بیان ممنوعیت نقل و انتقال، پرورش و فروش جوجه‌رنگی به دلیل مخاطرات بهداشتی در مقطع کنونی از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از پرورش غیر مجاز این دسته از پرندگان مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
2
کارشناسان! تئوریسینها!سردمداران مبارزه با انفلوانزا و ای معدومسازان به هر قیمتی!
آقا ما بی سواد و شما اند پیشگیری.یکی به ما بگه که مراد از این هویت چیست؟یعنی قبلا واکسینه نشده اند و یا آزمایش نشان داده که حامل ویروس هستند؟
سرمایه اون جوجه دار به کنار،بابا اینها جاندار هستند آخه!!
باور کنید رنگشان هم در مدت کوتاهی از بین میره.
یکی از اون ارگانهای نظارتی بره یک کشتارگاه مرغ تا ببینه چند هزارتایشان فاقد اون گواهی هویت است.
خواهشا با مدیریت اینها را در یک مکان خاصی قرنطینه کنید.
نظر شما
ادامه