کد خبر: ۳۴۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تخم چشم‌زده در مراکز حد واسط مجاز استان چهارمحال و بختیاری از کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، لهستان تخلیه و هچ شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان و شبکه‌های تابعه بر روند تولید بچه‌ماهی نظارت کامل داشته و با انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی و باکتریایی و باقی مانده مالاشیت‌گرین نظارت می کنند.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: همچنین با سرکشی‌های به موقع و معدوم‌سازی جعبه‌ها و یونولیت های تخم چشم‌زده از فروش غیر مجاز محصول جلوگیری بعمل آورده می‌آید.

وی گفت: بر اساس سرکشی و بازدید‌ها و آزمایشات لازم یکی از سالم‌ترین بچه ماهی‌ها در سطح کشور در مرکز حد واسط استان تولید می‌شود.

دکتر نجاتی اذعان داشت در استان چهار محال و بختیاری حدود ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که تولید سالانه آن بیش از ۱۹ هزار تن ماهی سردابی است و مقام اول تولید این محصول را در کشور دارا است.

این مقام مسئول گفت: با نظارت‌هایی که اداره کل و شبکه‌های تابعه و ۱۱ نفر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی بر مزارع پرورش ماهی استان دارند، بی‌شک ماهی سالم به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

دکتر نجاتی اظهار داشت: برای کنترل بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های IPN , IHN,VHS از حمل و نقل و تولید تخم چشم‌زده و بچه‌ماهی‌هایی که بدون هماهنگی اداره کل وارد استان، یا از استان خارج می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
vhs که ندارند انشاله! طوری نباشد که بعد از بدبخت شدن پرورش دهندگان آنها را به بیمه های ورشکسته کشاورزی حواله دهید
نظر شما
ادامه