کد خبر: ۳۴۲۹۱
 

شهردار مهدیشهر از برگزاری آیین نکوداشت "دکتر محمد قلی نادعلیان" چهره ماندگار علمی کشور درحوزه دامپزشکی در زادگاهش مهدیشهر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ‌ایسنا، «شیردل عرب» ‌دبیر آیین نکوداشت چهره ماندگار علمی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان، اظهار کرد: با پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان استان سمنان، برگزاری نکوداشت چهره‌های علمی شهرستان‌ها مطرح و در شهرستان مهدیشهر تجلیل و تکریم از مقام علمی دکتر نادعلیان در دستور کار قرار گرفت که دبیری برگزاری این نکوداشت به شهرداری واگذار شد.

دبیر آیین نکوداشت "محمد قلی نادعلیان"، با بیان اینکه این نکوداشت در دو روز برگزار می‌شود، افزود: 16 و 17 اسفندماه زمان برگزاری نکوداشت پروفسور نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی کشور در مهدیشهر است.

وی تصریح کرد: روز اول برگزاری این نکوداشت برنامه نشست تخصصی با نخبگان در صبح روز دوشنبه 16 اسفندماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر خواهد بود و برنامه اصلی نکوداشت و تجلیل از پروفسور نادعلیان نیز سه شنبه 17 اسفندماه برگزار می‌شود.

عرب ادامه داد: برنامه روز دوم نیز از ساعت 9 الی 12 روز سه شنبه در مجموعه عمارت خیل خان مهدیشهر برگزار می‌شود.

دبیر آیین نکوداشت این چهره ماندگار علمی کشورمان از حضور مهمانان و شخصیت‌های برجسته علمی کشور در این نکوداشت خبر داد و تصریح کرد: دکتر تاجبخش از چهره های علمی در حوزه دامپزشکی و استاد دکتر نادعلیان و همچنین دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و از شاگردان دکتر نادعلیان در آیین نکوداشت دکتر نادعلیان در مهدیشهر حضور می‌یابند.

شهردار مهدیشهر، رونمایی از تندیس دکتر نادعلیان و برپایی نمایشگاهی از آثار این چهره برجسته علمی را از برنامه‌های جنبی این آیین نکوداشت در روز 16 اسفند ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا دکتر محمد قلی نادعلیان در سال 1315 در مهدیشهر متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات به تهران رفت. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گذراند و برای گذراندن دوره های استاژ به فرانسه عزیمت کرد. نادعلیان در سال 1384 به عنوان چهره ماندگار علمی در حوزه دامپزشکی معرفی شد.
 
 
نظر شما
ادامه