کد خبر: ۳۴۲۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

یک دامپزشک عمومی‌ گفت: سلامت حیوانات خانگی باید هر سه ماه توسط دامپزشک تأیید شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر روزبه حلت» اظهار کرد: با تغییرات سبک زندگی مردم در طول سال‌های ‌گذشته شاهد افزایش علاقه مردم به نگهداری از حیوانات خانگی هستیم.

وی ادامه داد: نگهداری از حیوانات خانگی مزایا و معایبی دارد که از کنار هیچ یک نمی‌توان به سادگی‌گذشت.

حلت با اشاره به نکات مثبت نگهداری از حیوان خانگی خاطرنشان کرد: امروزه حیوان‌درمانی به یکی از روش‌های مناسب برای جلوگیری از افسردگی و همچنین ایجاد نشاط و اشتیاق به زندگی تبدیل شده است.

وی افزود: نگهداری از حیوانات باعث افزایش حس مهربانی در افراد شده و میزان خشونت در آن‌ها را کم می‌کند.

این دامپزشک عمومی توضیح داد: نگهداری از حیوان خانگی به‌خصوص توسط کودکان باعث افزایش حس مسئولیت‌پذیری در آنها می‌شود.

حلت با اشاره به برخی معایب نگهداری از حیوان خانگی اظهار کرد: نگهداری از حیوان خانگی اغلب کاری زمان‌بر است و باعث تقسیم حس محبت اعضای خانواده می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: اگر قرار باشد زوجین پس از رسیدن به منزل وقت خود را صرفاً با بازی و رسیدگی به حیوان خانگی سپری کنند، دیگر فرصتی برای تعامل با یکدیگر باقی نمی‌ماند.

حلت توضیح داد: علاوه‌بر این اگر مسائل بهداشتی در نگهداری حیوان رعایت نشود احتمال انتقال بیماری مشترک از حیوان به انسان افزایش می‌یابد.

وی ‌گفت: برای جلوگیری از این اتفاق صاحبان حیوانات خانگی باید هر سه ماه حیوان خود را به کلینیک دامپزشکی ببرند تا از سلامت آن مطمئن شوند.

حلت یادآور شد: در این مراجعات داروهای ضدانگل تجویز می‌شود و در طول سال یک بار واکسیناسیون انجام می‌شود که جلوی انتقال بیماری را می‌گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
3
3
جناب آقای دکتر حلت من از شما دعوت می کنم تا تاثیر داروهای ضد انگل را بر روی کبد سگ و گربه یک بار دیگر مرور بفرمائید تا با تجویز داوی ضد انگل آن هم هر سه ماه یکبار موجب مشکلات کبدی و کلیوی کیس در آینده نشوید. از وب سایت حکیم مهر هم تقاضا می کنم تا قبل از انتشار این پروتکل های من در آوردی صحت آن را توسط یک متخصص داخلی و یا حتی یک دامپزشک با تجربه مورد بررسی قرار دهید. با تشکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
1
1
در صورت مطالعه صحیح متن مذکور شخص نویسنده اشاره کرده است ، هر سه ماه یکبار به کلینیک دامپزشکی مراجعه گردد که در صورت بروز بیماری داروی ضد انگل تجویز می گردد مطمن باشید پزشکان مجرب بدون دلیل هیچ داروی تجویز نمی نمایند لازم به ذکر است در پارگراف نهایی اعلام شده است سالیانه یکبار واکسیناسیون انجام می گردد.
ناشنا س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
2
1
اگر ما عادت کنیم که بی غرض و دور از اعتقادات غلط ویا درست خود در مورد چیزی قضاوت کنیم خیلی از مسایل شفاف میشود
متن رو دریت بخونید ایشون گفتن هر سه ماه باید چک شود واین منطقی هست
خود انسان هم باید هر 6 ماه ازمایش بده و از سلامتی خودش مطمئن بشه
سگ نگه داشتن بارعایت کامل دستورات بهداشتی و پزشکی هیچ مشکلی نداره وکلی هم در بهبود روحیه و سلامتی انسان موثر هست...
نظر شما
ادامه