کد خبر: ۳۴۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: باکلان (قره غاز) تحویلی به این اداره کل از سوی دامپزشکی زنجان به لحاظ بیماری آنفلوانزا، مورد معاینه قرار می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی قره چلو» افزود: این پرنده مهاجر که به دلیل شرایط نامساعد جوی از همنوعان خود جدا افتاده است، پس از اطمینان از سلامت در یکی از سدهای زنجان رها سازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این قطعه پرنده قره غاز که توسط یکی از دوستداران حیات وحش به محیط زیست زنجان تحویل شد به لحاظ علایم ظاهری سالم بوده و هیچ مشکلی برای پرواز و ادامه زندگی در دامان طبیعت ندارد.

قرچه لو افزود: عجملو که کارمند آموزش پرورش زنجان می باشد، شامگاه جمعه این پرنده را در ساختمان نیمه‌کاره مشاهده و به منظور تیمار به منزل آورده و سپس به منظور رهاسازی در طبیعت به محیط زیست تحویل می‌دهد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این اداره کل به پاس این کار ارزشمند در یکی از برنامه‌ها‌ی زیست محیطی از این دوستدار محیط زیست تقدیر به عمل خواهد آورد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
پرندگان مهاجر و از جمله قره غاز در ابتلا به آنفلوانزا هیچ علائمی از نظر بالینی ندارند و معاینه معمولی چیزی نشان نخواهد داد .تنها باتهیه سواپ از نای و کلوآک و سکال تانسیل و ارسال نممونه به آزمایشگاه مرجع میتوان به سلامت پرنده یا ناقل بودن آن پی برد و هرگونه مانیپولاسیون آن میتواند عواقب بسیار خطر ناکی داشته باشد .
نظر شما
ادامه