کد خبر: ۳۴۳۴۴



مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: کشتارگاه دام زیاران با کشتار ۳۰ راس دام سبک (گوسفند) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر بهمن نقیبی» اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی دام زیاران در محدوده شهرستان آبیک یکی از کشتارگاههای مطرح در سطح کشور است که سهم عمده‌ای در تامین بازار گوشت در کشور دارد که پس از بازسازی و رفع نواقص بازگشایی شد.

نقیبی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی دام زیاران با ظرفیت ۳۵۰ راس دام سنگین و ۱۵۰۰ راس دام سبک می تواند نیاز استان را در کنار دیگر کشتارگاه صنعتی دام که در استان فعالیت دارد مرتفع کرده و زمینه مناسبی برای اشتغالزایی فراهم کند.

وی افزود: قزوین با داشتن دشتی مستعد برای فعالیت‌های دامداری در مرکز کشور و مجاورت بازار گسترده مصرف گوشت قرار گرفته و مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح‌های راهبردی کشور و استان است که با هدف افزایش تولید و تعادل بخشی در تولید گوشت قرمز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآورشد: مسئولیت راه‌اندازی و توسعه مجتمع زیاران برعهده یکی از شرکت‌های توانمند قرار گرفته و با کمک دولت این مجموعه بتدریج تکمیل شده و با استفاده از کادر مجرب و متخصص که در این زمینه فعالیت می‌کند انتظار می‌رود راه‌اندازی مجتمع شروعی مطلوب در مسیر تولید باشد و در فاز بعدی هم به روز رسانی تکنولوژی و افزایش بهره‌وری و استفاده از امکانات موجود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نقیبی یادآورشد: همچنین موضوع تامین دام از طریق مدیر پشتیبانی امور دام و اتحادیه دامداران استان و رعایت مسائل زیست محیطی با ارئه برنامه مشخص توسط مجری طرح و هدایت و کمک مدیرکل و کارشناسان محیط زیست استان عملیاتی شده است.




نظر شما
ادامه