کد خبر: ۳۴۳۶

حکیم مهر -  امسال چهار هزار و 159 تن انواع ماهیان پرورشی در استان تهران تولید خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته سه هزار و 406 تن انواع ماهی پرورشی در استان تهران تولید شد که از این مقدار سه هزار و 121 تن سردابی و 285 تن را گرمابی تشکیل می دهد.

تورج صارمی با بیان اینکه استان تهران پنج درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را از آن خود کرده است، افزود: در تولید ماهیان زینتی نیز این استان دارای سهم 10 درصدی است. به گونه ای که 90 میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید می شود که 9 میلیون قطعه آن در استان تهران تولید می شود.

وی از تولید چهار هزار و 159 تنی ماهیان پرورشی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سه هزار و 858 تن ماهی سردابی و 300 تن ماهی گرمابی در سال جاری تولید خواهد شد.

صارمی همچنین ادامه داد: 14 میلیون و 200 هزار قطعه ماهی زینتی امسال در استان تهران تولید می شود.

فعال سازی واحدهای غیر فعال و نیمه فعال استان تهران

وی درباره برنامه های عملیاتی تولید آبزیان در استان تهران تصریح کرد: تلاش می کنیم تا 205 هزار مترمربع از واحدهای غیر فعال و نیمه فعال استان را با اختصاص تسهیلات و اعتبارات فعال کنیم.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: مکانیزه کردن 91 واحد تولیدی پرورش آبزیان در برنامه است که سعی خواهد شد در بین سالهای 1389 تا 1392 انجام شود.

صارمی تاکید کرد: طرح مکانیزه کردن واحدهای آبزی پروری در مرحله تصویب نهایی اعتبارات در استانداری است.

وی همچنین اظهار داشت: پیش بینی می شود با فعال سازی واحدهای فعال و نیمه فعال، میزان تولیدی معادل 294 تن داشته باشیم و با مکانیزه کردن 91 مزرعه هدف و بکارگیری 548 دستگاه و ادوات مکانیزه پیش بینی می شود تولید به 480 تن افزایش یابد.

صارمی همچنین گفت: در مجموع اجرای این دو طرح برای 340 نفر اشتغال جدید ایجاد می کند

نظر شما
ادامه