کد خبر: ۳۴۳۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر از معدوم سازی یک درصد از طیور بومی و 3 درصد از طیور صنعتی در سطح استان بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، «دکتر شهرام موحدی» گفت: تا به امروز کمتر از یک درصد از طیور بومی و 3 درصد از طیور صنعتی معدوم شده و به عبارت دیگر با تلاش شبانه روزی دامپزشکی، سلامت بیش از 99 درصد طیور بومی و 97 درصد طیور صنعتی تامین شده است.

وی افزود: در حال حاضر استان اصفهان از ۲.۵ میلیون طیور بومی استان، حدود 17 هزار طیور روستائی و در حوزه طیور صنعتی از حدود 25 میلیون طیور صنعتی حدود 3 میلیون قطعه طیور معدوم شدند.

موحدی با بیان اینکه با پیگیری های مداوم دامپزشکی تمامی اعتبارات مورد نیاز جهت پرداخت غرامت از طرف سازمان دامپزشکی تامین شده است و مشکلی در پرداخت غرامت در هیچ یک از حوزه های روستایی و صنعتی نداریم گفت: میزان غرامت بر آورد شده قابل پرداخت بر اساس دستور العمل موجود حدود 2 میلیارد تومان است که از این میزان، حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان به حوزه طیور صنعتی و 400 میلیون مربوط به طیور بومی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت غرامت ها در تعدادی از روستاها آغاز شده است تاکید کرد: تلاش می کنیم نسبت پرداختی را افزایش و کار پرداخت ها تا اواخر فروردین ماه به پایان رسیده باشد.

موحدی در خصوص نگرانی های مردمی یادآورد شد: تمام گوشت طیور دارای کد بهداشتی دامپزشکی در بازار و فرآورده های جانبی، تحت نظارت مستقیم و سخت گیرانه دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه در چندین مرحله مسئولین بهداشتی دامپزشکی نظارت کافی را اعمال می کنند، سلامت گوشت تمام طیور (شترمرغ بلدرچین و کبک) که به صورت صنعتی در کشتارگاه های مجاز کشتار می شوند و گوشتشان دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی است را تضمین کرد و افزود: اما به شدت تاکید می کنم مردم از خرید هرگونه تخم پرندگان بعنوان تخم مرغ بومی ‌(فاقد کد بهداشتی دامپزشکی) حتی در بسته بندی های شکیل خودداری کنند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
با افتخار از معدوم سازی صحبت کردن هنر نیست . برای اصفهان همین بس که دو واحد سیمرغ جمع شد فقط به دلیل عدم کنترل واحد های آلوده ی بالا دستی و پس از ان مرغ آلوده به انفلوانزا توسط دو کشتارگاه معتبر تحت نظارت اداره کل دامپزشکی توزیع شد و از سطح شهر بخشی از آن مجددا جمع آوری گردید
......................................
حالا بماند که شروع آنفلوانزا از نجف اباد بود و اولین واحد آلوده ...........................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
معجزه آمار رو ببینید!!!! نمیگویند چند در صد مرغ تخم گذار معدوم شد، بلکه میگویند 3 در صد مرغ صنعتی!! خوب آقای مدیر مگر آنفلوآنزا در مرغ گوشتی شیوع و تلفات داده که آمار معدوم ها رو با احتساب مرغ تخم گذار ذکر میکنید. واقعیت اینست که بفرمائید چند درصد مرغ تخمگذار معدوم شده است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
سه میلیون معدومی فکر میکنم میشود تمام طیور تخمگذار استان!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
اقای مدیر کل فرمودند 3درصد طیور صنعتی شما بخوانید80درصد مرغ تخمگذار استان درانفلوانزا اصفهان معدوم شدند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
انتظار از سایت حکیم مهر علاوه بر انعکاس اخبار، ارائه تحلیل های واقع بینانه است وگرنه اینگونه اخبار را از سایت های رسمی دستگاه های اجرایی هم میتوان دریافت نمود. پمپاژ آمارها ارقام نادرست در سایتی که خوانندگان آن را افراد مطلع جامعه تشکیل میدهد نشانه چیست؟
نظر شما
ادامه