کد خبر: ۳۴۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر حمیدرضا فتاحیان:
جراح «پلنگ رودسر» افزود: خوشبختانه این پلنگ روز سوم پس از عمل توانست بایستد و این موضوع اگر در پزشکی رخ داده بود، بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت ...
 

حکیم مهر - جراح «پلنگ رودسر» ضمن ارائه گزارش مختصری از روند مداوای این پلنگ گفت: لازم است محیط زیست به بخش خصوصی اعتماد کند و البته بخش خصوصی هم باید به حسن اعتماد محیط زیست پاسخ مثبت بدهد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمیدرضا فتاحیان» جراح پلنگ رودسر در مراسم   امضاء تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان سازمان حفاظت محیط زیست، صندوق ملی محیط زیست و یکی از شرکت‌های نفتی در راستای اجرای برنامه ملی مدیریت و حفاظت از پلنگ ایرانی، با اشاره به فعالیت های گذشته مجموعه دامپزشکی بیمارستان فتاحیان در زمینه تیمار حیوانات، گفت: درمان این پلنگ ایرانی برای ما نقطه عطفی محسوب می‌شود زیرا بستری برای همکاری‌های ما با سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد کرد.

وی افزود: دامپزشکی می‌تواند در بخش خصوصی و در زمینه فراهم کردن امکانات و خدمات تخصصی صحیح به منظور مداوا و درمان گونه‌های ارزشمند فعالیت کند و هم سنگ و هم تراز دانشگاه ها در این زمینه خدمات ارائه بدهد زیرا مراکز خصوصی نیز دارای متخصصانی است که هم تراز اساتید دانشگاه هستند.

فتاحیان در مورد روند بهبود پلنگ رودسر اظهار کرد: قرار بود شرایط مرگ آسان این پلنگ رقم بخورد و معدوم سازی شود ولی بعد از مشاهده تصاویر سی تی اسکن با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفتیم تا کاری کنیم که گونه حتی اگر نتواند به طور کامل مداوا شود، به گونه دیگری حفظ شود تا حداقل در باغ وحش باقی بماند.

این دامپزشک با بیان اینکه برای نخستین بار به بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی برای حفظ منافع ملی اعتماد شد، گفت: خوشبختانه این اعتماد نتیجه ای مثبت به همراه داشت چرا که منجر به حفظ گونه ای ارزشمند شد.

جراح پلنگ رودسر گفت: پس از انجام جراحی‌ها این پلنگ در مجموعه پردیسان بستری شد که به رغم همه تلاش ها دارای شرایط ایده آل برای نگهداری از این گونه نبود و به همین منظور به مرکز خصوصی دارای مجوز سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد که تمامی شرایط را برای نگهداری از این قلاده پلنگ آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ آسیب دیده حدود ۴، ۵ ساله و ماده بود و حفظ آن دارای ارزشی خاص برای محیط زیست بود، گفت: خوشبختانه این پلنگ روز سوم پس از عمل توانست بایستد و این موضوع اگر در پزشکی رخ داده بود بسیار مورد توجه قرار می گرفت.

فتاحیان اظهار کرد: لازم است محیط زیست در بحث‌های اینچنینی به بخش خصوصی اعتماد کند و البته بخش خصوصی هم باید به حسن اعتماد شما پاسخ مثبت بدهد.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
3
ماشاالله دکتر جان شما مایه مباهات دامپزشک ها هستید
بدخبتانه دامپزشکان به دنبال تخریب همدیگر هستند واگر مثل پزشکان به جای حسادت موفقیت همدیگر راجشن بگیرند وضعیت دامپزشکی این طور نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
2
بسیار عالی، همیشه موفق باشید
نظر شما
ادامه