کد خبر: ۳۴۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
بیست و دومین استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزا شد:
«دکتر مصطفی کنارکوهی» اظهار کرد: در 2 هفته گذشته، سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایذه و باغملک در شرق این استان شناسایی و از بین برده شد ...
 

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه خوزستان، بیست و دومین استان درگیر با بیماری آنفلوآنزای پرندگان است گفت: در 2 هفته گذشته، سه کانون آنفلوآنزای پرندگان در ایذه و باغملک در شرق این استان شناسایی و از بین برده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» اظهار کرد: 2 کانون آنفلوآنزای پرندگان در ایذه و یک واحد در باغملک با داشتن تلفات و پس از نمونه برداری از بین برده شد ولی هیچ موردی در شهرستان هفتکل مشاهده نشده است .

وی افزود: با همکاری بین بخشی تمام طیور اطراف این مرغداری ها شامل سه هزار و 600 طیور بومی برای جلوگیری از انتشار ویروس معدوم شدند .

کنار کوهی ادامه داد: خسارت این واحدهای مرغداری به مرغداران پرداخت می شود .

مدیر کل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: هیچ گزارشی در کشور از سرایت این بیماری از طیور به انسان گزارش نشده ولی بر اساس اطلاعات علمی، احتمال ابتلا به موارد انسانی وجود دارد .

کنار کوهی بیان کرد: استان های نزدیک به خوزستان از جمله چهار محال و بختیاری و به ویژه اصفهان، طیور به خوزستان وارد کردند که اجتناب ناپذیر بود .

وی اظهار کرد: 6 واحد قرنطینه در مرزهای ورودی خوزستان از جمله از سمت چهار محال و بختیاری، لرستان و بوشهر برای کنترل این بیماری ایجاد شده است .

وی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل دامپزشکی، نیروی انتظامی و ماموران دامپزشکی ایذه و باغملک فعالیت دارند و جهاد کشاورزی و اداره راه برای عملیات معدوم سازی کمک کردند .

کنار کوهی به صورت اکید توصیه کرد: مردم به هیچ عنوان از طیور زنده و تخم مرغ محلی استفاده نکنند و از مرغ هایی که در گوشه و کنار خیابان ها عرضه می شود نخرند .

وی گفت: مردم تنها مرغ های بسته بندی شده در کشتارگاه ها با تاییدیه دامپزشکی و تخم مرغ های نشان دار بهداشتی را خریداری کنند .

وی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان در خوزستان، فقط اداره کل دامپزشکی در جمعیت دامی می تواند اطلاع رسانی کند و منابع دیگر مورد تائید نیستند.

وی گفت: عامل اصلی انتقال از طریق پرنده های مهاجر از سیبری بوده که در تالاب های مختلف کشور هستند و 16 کشور اروپایی و همچنین کشورهای آسیایی جنوب شرق و روسیه درگیر این بیماری هستند .

هم اکنون یک هزار و 14مرغداری گوشتی در خوزستان وجود دارد است که 690 واحد در امسال فعال بوده اند .
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
سلام
جای تاسف است بعدازگذشت دو هفته الان اطلاع رسانی می کنند
موغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
هورررااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
هورا دیگه برای چی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
برای بدبخت تر نشدن وبیشتر در منجلاب دامپزشکی فرو نرفتن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
شاید کسی به دامپزشکی اهمیتی قائل بشه
نظر شما
ادامه