کد خبر: ۳۴۴۰۸



اولین محموله صادراتی جنین‌های تولیدی شرکت کشت و دامداری فکا در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۸ به تعداد ۳۰ قطعه با تایید و همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به کشور جمهوری اسلامی آذربایجان صادر گردید.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «مهندس جمشید جلیل‌نژاد» مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا طی نامه‌ای از مساعدت‌های به عمل آمده توسط مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان و دیگر عوامل بویژه اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل تقدیر به عمل آورد.

وی گفت: این جنین‌های تولیدی حاصل عملیات لقاح تخمک و اسپرم و انجام مراحل تقسیم سلولی در فضای آزمایشگاهی یکی از تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید متخصصان این شرکت می‌باشد که با تلاشهای شبانه‌روزی توانسته است در سطح بهداشتی مطلوبی، از تولید جنین در خارج از رحم تا انتقال آن به رحم دام‌های مولد، بازار صادرات آن را به سایر کشورها ایجاد نماید.

مهندس جلیل‌نژاد از جمله مزایای تولیدات جنین های مذکور به قیمت تمام شده مناسب نسبت به تولید مشابه کشورهای صاحب فناوری و نیز سطح فناوری و بهداشتی مطلوب، انجام همکاری‌های علمی و فنی و ارائه خدمات و دانش فنی جنین‌های انتقالی به سایر کشورها اشاره کرد.

دکتر کشتکار معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط علمی و اقتصادی و همکاری بیشتر با واحدهای تولیدی بمنظور صادرات گفت: امید آن می‌رود که همه روزه شاهد تولیدات بیشتر و صادرات دیگر محصولات تولیدی از این شرکت باشیم.

 
 
نظر شما
ادامه