کد خبر: ۳۴۴۳۱


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی استان ایلام گفت: ۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم جگر و سنگدان مرغ در استان ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، «دکتر سعید صید یوسفی» با بیان اینکه این میزان جگر و سنگدان مرغ به دلیل درج برچسب غیرقانونی و انقضاء تاریخ‌مصرف از یکی از کشتارگاه‌های طیور کشف و معدوم‌سازی شد افزود: کارشناسان این نهاد به‌منظور حفظ سلامتی مردم نسبت به بازدید از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی اقدام و فرآورده‌های فاسد غیرقابل‌مصرف را ضبط و با مجوز مقام قضایی معدوم‌سازی می‌کنند.

وی از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده، فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی خریداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به ادارات دامپزشکی سطح استان یا به شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌ها صورت پذیرفته و اکیپ‌های بازرسی در سطح شهرها از مراکز عرضه فرآورده‌ها خام دامی شامل قصابی‌ها، کبابی‌ها،رستوران‌ها،سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌ها بازدید و با تخلفات بهداشتی برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.


نظر شما
ادامه