کد خبر: ۳۴۴۳۲



رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد گفت: در نشست قضایی با قضات دادگستری موضوع تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی را مطرح و موضوع را پیگیری خواهم نمود.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان به همراه علی رضایی سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی، سارا معصومی مسئول امور حقوقی و دکتر بصیری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با رحیمی رئیس دادگستری و هاجر پور دادستان شهرستان اسدآباد دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار که درخصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت پذیرفت، دکتر رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان از همکاری بسیار خوب دادگستری استان و شهرستان اسدآباد و مراجع قضایی در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی که عامل بسیار مهمی در بازدارندگی جرائمی از قبیل عرضه و کشتار غیر مجاز، جوجه ریزیهای غیر مجاز که در برخی موارد توسط افراد فرصت طلب و سودجو بر خلاف موازین و ضوابط بهداشتی دامپزشکی انجام می گیرد، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان همدان حمایت بیشتر دستگاه قضا از اداره دامپزشکی باتوجه به شروع فصل کشاورزی و استفاده از کود‌مرغی جهت زمین‌های زراعی، کنترل ورود و خروج خودروهای حمل کود مرغی و طیور که بصورت غیر مجاز از کانون‌های آلوده کشور احتمال ورود به استان و شهرستان می‌باشد را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی با توجه به کمبود امکانات ونیروی انسانی بصورت فعال در زمینه حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و کنترل بیماری‌های مشترک تلاش نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با آن برخورد می‌نماید و مراتب را به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به صنعتی‌شدن پرورش دام و طیور و خروج آن از حالت سنتی زمانهای قبل، تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه بسیار فراگیر و گسترده‌تر شده که در این راستا بایستی تلاش شود پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی انجام شود تا فرصت تخلف از سوء‌استفاده‌کنندگان بهداشت عمومی سلب گردد.

در ادامه سارا معصومی مسئول امور حقوقی اداره کل دامپزشکی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری دادستان با اداره دامپزشکی اسدآباد صدور آرای متناسب قضایی را مهمترین عامل بازدارنده در تخلفات بهداشتی دامپزشکی دانست و خواستار رسیدگی به پرونده‌های ارسالی دامپزشکی به این تشکیلات در اسرع وقت و کوتاهترین زمان ممکن شد.

در ادامه رحیمی رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد ضمن خیرمقدم به مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه، نقش دامپزشکی را در سلامت جامعه مهم ازریابی کرد و از زحمات دامپزشکی قدردانی نمود.

رئیس دادگستری اسدآباد در این دیدار گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی پذیرفتنی نیست و در این زمینه برای همکاری با دامپزشکی تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه که در حقیقت خدمت به جامعه است به کار خواهیم بست .

رحیمی به نقش مهم دامپزشکی در سلامت دامها و به تبع آن تأمین امنیت غذایی و ارتباط مستقیم آن با سلامت انسانها تأکید کرد و افزود: دقت عمل بیشتر در این راستا افزایش سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در نشست قضایی با قضات دادگستری موضوع تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی را مطرح و موضوع را پیگیری خواهم نمود، افزود: همچنین برای ایجاد وحدت رویه و رسیدن به نقطه نظر مشترک با قضات در صدور احکام و رأی صادره در اینگونه تخلفات ، اهمیت و حساسیت موضوع را به قضات متذکر خواهم شد.



نظر شما
ادامه