کد خبر: ۳۴۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر



پلنگ رودسر موسوم به «آرزو» که 20 بهمن در بیمارستان دامپزشکی فتاحیان از ناحیه مهرهای کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت و مدتی نیز در پارک پردیسان بود، از 22 اسفند ماه جاری دوره نقاهت و بازیابی تدریجی سلامت خود را در دهکده طبیعت قزوین می‌گذراند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، موسس دهکده طبیعت شهرداری قزوین روز سه‌شنبه گفت: با توجه به بهبود نسبی 'آرزو' و نیاز به تحرک در عین آرامش و کنترل بیشتر، با تشخیص پزشک معالج این حیوان به این مکان انتقال یافته و تا بهبودی کامل و رهاسازی در طبیعت خود، میهمان استان خواهند بود.

«نادر رضا نوری» اظهارکرد: در دوره حضور این میهمان دوست‌داشتنی و با شکوه در دهکده، تمامی تجارب خود را برای نگهداری و تیمار وی بکار خواهیم بست و خرسندیم که اقدامات نجات‌بخشی و عمل جراحی وی جواب داده و روزانه شاهدیم که روند بهبودی را در قزوین می‌گذراند و به زحمت راه می‌رود.

نوری در خصوص مساحت زندگی آرزو در دهکده طبیعت گفت: در حال حاضر دو محوطه مرتبط در مجموع به مساحت 90 متر مربع با دیوار شیشه‌ای در اختیار این حیوان قرار دارد و در صورت موافقت پزشک معالج، فضایی آزاد به متراژ 200 متری برای حیوان پیش‌بینی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد پلنگ رودسر پس از بازیابی سلامت کامل، در محل زندگی خود در رودسر رهاسازی و شکوهمندانه به دامن طبیعت بازگردد.

هفدهم بهمن ماه سال جاری یک قلاده ماده پلنگ به دلیل گرفتار شدن در تله گراز مجروح و با وجود آسیب دیدن مهره‌های کمر و ضایعه نخاعی، همزمان با بارش برف سنگین، به سختی خود را به حاشیه روستای سجیدان در منطقه سیاهکل رود شهرستان رودسر کشانده و پس از اطلاع مردم روستا، توسط ماموران اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان زنده‌گیری و به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان تهران منتقل می‌شود.

ضایعه نخاعی و آسیب‌دیدگی ستون فقرات آرزو پس از سی تی اسکن و معاینات اولیه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، بازیابی سلامت آرزو به دلیل ضایعه نخاعی و آسیب‌دیدگی ستون فقرات غیرقابل برگشت و معدوم‌سازی آن پیشنهاد می‌شود.

اما به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست این حیوان بیستم بهمن ماه سال جاری در بیمارستان دامپزشکی فتاحیان پس از آزمایش خون و هماتولوژی، سی تی اسکن، اولترا سونوگرافی و رادیوگرافی، از ناحیه مهرهای کمر با موفقیت مورد عمل جراحی قرار گرفت و اکنون پس از بیش از یک‌ماه توانایی راه رفتن را بدست آورده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
فقط اونا نکشید خیلی مواظب باشید
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
دم اقاي مهندس نوري و دكتر فتاحيان گرم، مملكت اينا رو ميخواد واسه حركت و كار.
نظر شما
ادامه