کد خبر: ۳۴۴۶۷



سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دشتی از واکسن آنتروتوکسمی به 10 هزار راس دام در روستاهای حاشیه نشین رودخانه مند دشتی خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبر بوشهر، «مهندس احمد ایزدی» اظهار داشت: واکسن آنتروتو کسمی 10 هزار راس دام در روستاهای حاشیه نشین رودخانه مند آغازشد.

وی افزود: بیماری آنتروتوکسمی در اثر تغییر ناگهانی جیره دام ها ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی انجام شده متوجه شدیم که مرتع دامداران مناطق سیل زده در هنگام سیل دچار مشکل شده است و بعد از باران نیز علوفه در مراتع روییده است و امکان تغییر جیره در مدت زمان کم از جیره دستی به مرتع و به دنبال آن امکان بروز بیماری آنتروتوکسمی زیاد می باشد.

ایزدی یادآورشد: در حال حاضر واکسن آنتروتوکسمی توسط بخش خصوصی و به صورت بهادار انجام می شود که دولت محترم در راستای خدمت رسانی به دامداران مناطق سیل زده و پیشگیری از بروز تلفات احتمالی ناشی از بیماری آنتروتوکسمی در مناطق سیل زده اقدام به خرید و تزریق رایگان این واکسن برای دام های دامداران روستاهای سیل زده حاشیه رودخانه مند نموده است.

وی تاکید کرد: ارزش ریالی این عملیات بیش از 100 میلیون ریال است و پیش بینی می شود در این طرح 10 هزار راس دام واکسنه شود که توسط دو اکیپ واکسیناسیون دولتی به همراه در حال اجراست.

 
 
نظر شما
ادامه