کد خبر: ۳۴۵۰۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
پلیس فدرال برزیل خبر داد:
مقامات برزیل اعلام کردند برخی مدیران این شرکت‌ها برای دریافت گواهی دولتی سلامت به ناظران و بازرسان رشوه می‌دادند ...
 

حکیم مهر - بزرگترین شرکت‌های برزیلی صادرکننده گوشت در جهان به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس فدرال برزیل از تعطیلی 3 شرکت بزرگ صادرکننده گوشت و تعلیق 33 مقام دولتی این کشور به اتهام صادرات گوشت فاسد به کشورهای مختلف جهان خبر داد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در جریان این پرونده، سه شرکت بزرگ صادرکننده گوشت جهان در برزیل تعطیل شدند و 21 شرکت دیگر نیز تحت بررسی دقیق قرار گرفتند. بیشتر گوشت های تولید شده از سوی این شرکت ها به اروپا و دیگر نقاط جهان صادر می شود. برزیل بزرگترین کشور صادرکننده گوشت در جهان است.

قرار است به زودی وزیر کشاورزی برزیل با سفرای کشورهای خارجی خریدار گوشت در این خصوص گفتگو کند و آنها را قانع کند صادرکنندگان برزیلی را تحریم نکنند.

عملیات دستگیری مجرمان این پرونده از روز جمعه در 194 نقطه برزیل آغاز شد. مقامات اعلام کردند برخی مدیران این شرکت ها برای دریافت گواهی دولتی سلامت به ناظران و بازرسان رشوه می دادند. تاکنون 30 شرکت تولیدکننده گوشت به دلیل عدم رعایت بهداشت مورد اتهام قرار گرفته اند.

پلیس فدرال برزیل اعلام کرد متخلفان از اسید و دیگر مواد شیمیایی برای پوشاندن قسمت های فاسد شده گوشت استفاده می کردند.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
در اينكه به بازرسان رشوه ميدادند شكي نيست، ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
2
بنظر من اقای دکتر خلج و دوستانشون که بخاطر نمیدونم چه علتی دنبال تعطیل کردن اعزام کارشناسان دولتی بودند.با خوندن این خبر امیدوارم از تصمیمشون منصرف شوند.این خبر نشان دهنده اهمیت کار کارشناسان همکارمون در واردات گوشت سالم از برزیل بود اگرچه ممکنی برخی کارشناسان کارشون رو خوب انجام ندهند اکا قاطبه همکاران نظارت دقیقی بر روی پروسه تولید دارند
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Finland
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
1
سلام.در خصوص هماهنگی بازرسین دولتی یا به اصطلاح سیف برزیل با مدیران کشتارگاه با مسولین صحبت کردم ولی کسی قبول نکرد و هر چی اعتراض می کردیم که بابا بازرسین دولتی،در کشتارگاههای برزیل هیچ کاره هستندو نظارتی انچنان وجود ندارد و کار بازرسی خیلی سخت است ،دوستان با یک نگاه مغرورانه می گفتند انجا خودشان همه کارها را انجام می دهند ما ناظر هستیم و زیاد هم سخت نیست،یک بازرس در عرض سه ماه پنج هزار تن تولید می کرد و ما یک هزار تن هم نتوانستیم تولید کنیم و هر روز درگیر بودیم با مسول کشتارگاه.پیشنهاد می کنیم مسولین سازمان در خصوص عقد قرارداد با خیلی از کشتارگاههای برزیل تجدید نظر نمایند و انتخاب کشتارگاهها بر اساس بازرسی یک گروه از بازرسین مجرب صورت بگیرد،در ضمن روش انتخاب مسول بازرسین در برزیل کاملا غیر علمی و نا عادلانه است ،چون خیلی از کسانی که بعنوان مسول انتخاب می شوند ،درست است که قبلا مدیرکل بوده اند ولی در خصوص بازرسی گوشت اطلاعی ندارند و حتی یک روز در کشور خودمان بازرس نبوداند.درد دل زیاد است ولی خیلی چیزها را نمیشه نوشت و گفت انشااله مسولین در سال جدید بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب شوند نه بر اساس دوست و رفیق بازی و چسبیدن به نماینده و بچه های بالا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
1
0
انشاالله و به خواست خدا قائله اعزام کارشناس به خارج از کشور بزودی زود و به دست توانمند مدیران و مسئولین محترم سازمان ختم و شاهد توقف هرچه سریعتر اعزام این عزیزان و حضور گرمشان در کنار خانواده هایشان باشیم..... انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
گربه دستش به گوشت نمیرسه ........
ناشناس
|
Brazil
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
2
0
من که از سیف و کنترل کیفی خیری ندیدم همش خودم دویدم و اذیت شدم.
پیشنهاد عدم واردات از برخی کشتارگاه ها را قبول دارم
در مورد اعزام ناظر هم پیشنهاد افزایش ناظرین را دارم
باید قبول کرد برای دولتها چیزی مهمتر از تامین غذای سالم برای مردم نیست اگر این کار را هم درست انجام ندن...
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
1
هر سه ماه تعدادی رو میفرستن اونجا که تو کشور خودمون یک روزم بازرس گوشت نبوده اند. مورد بوده دست و پای گاو رو اشتباه تو بارنامه یادداشت کرده با وجود این که رئیس شبکه هم هست
وقتی هم برمیگردن بسته به کشوری که رفتن از 30 میلیون تا 60 میلیون بهشون پول ...... میدن
پولی که اصلا براش زحمتی نکشیدن،پس کم بگید ایران ..................
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
درمان بهتر از پیشگیری است
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
سلام.دوستان اشتباه نکنند،اصل بازرسی کار کاملا درستی است ،حتما باید بازرس بخش دولتی ما حضور داشته باشه.و قابل توجه بعضی از دوستان بازرسین مجرب اعزامی از سازمان تعدادی از کشتارگاههای برزیل که با ما قرارداد داشتن را لغو قرارداد کردن .و همچنین گوشتی که برای کشورهای عربی می فرستاند با کشور ما قابل مقایسه اصلا نیست.چون بازرسین ما حداقل حضور دارند.جالبه حالا دوستان داشتند بررسی می کردند که چرا گوشت برزیلی در کشورهای عربی،ارزان تر از ایران است،به این موضوع فکر نمی کردند که کشورهای عربی بازرس نداشتند و هر چیزی را برای انها ارسال می کردند،لاشه های را که ما قبول نمی کردیم برای انها ارسال می کردند.در بازرسی نباید شک کرد و بایستی با قدرت ادامه پیدا کند ولی حرف ما این است که علمی تر و کسانی باید اعزام شوند که واقعا بازرس باشند نه مدیرانی که پست خود را از دست می،دهند برای دلجویی انها را بدون نوبت اعزام می کنند و این خیانتی اشکار است که بازرسی حتی توانایی تعیین سن یک دام را ندارد ،بعد به عنوان نمایند ه کشور ما باشد. حالا بعضی دوستان بخش خصوصی و دولتی چه کیسه ای دوختن برای،این موضوع نمی دانم ولی باید و الزامی است که بازرسین ما حضور فعال داشته باشند و نماینده بخش دولتی باشند و نه بخش خصوصی که منافع مالی دارد.باید در خصوص نحو انتخاب بازرسین تجدید نظر کرد .در بدنه سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل ،دامپزشکان تمایل به کار در کشتارگاهها را ندارند و حاظر نیستند در کشتارگاه فعالیت نمایند و هزران بهانه پزشکی،و غیر پزشکی،میارند که در بخش اداری فعالیت نمایند ،ولی متاسفانه برای اعزام به خارج و بازرسی،گوشت شدیدا با هم در رقابت هستند و لحظه به لحظه در حال پیگیری،نوبت اعزام خود هستند.
همکار بازنشسته
|
United States of America
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
3
مهمترین نکته ای که در این خبر می باشد، اهمیت قانون و مبارزه با خاطیان و قانون شکنان بدون توجه به هر گونه مصلحت اندیشی دروغین در کشور هایی است که راه واقعی پیشرفت را در نظم و شفافیت و قانون مداری یافته اند. بنده به عنوان همکاری که از نزدیک در جریان وضعیت کشتارگاه های کشورمان در مقایسه با کشتار گاه های سایر کشورها بوده ام و چندین کشتارگاه در برزیل را از نزدیک بازدید نموده ام با قاطعیت اعلام می نمایم که یکی از بهترین تصمیمات سازمان دامپزشکی واردات گوشت از برزیل بوده و هست و بیش از 90 درصد دامهای کشورمان و 100درصد لاشه های استحصالی در کشور عزیزمان در مقایسه با گوشت های برزیلی از وضعیت بسیار بدی برخوردار می باشند و اگر در برزیل قضاوت می شدند نه تنها مصرف انسانی نداشتند ممکن بود از سایر مصارف نیز منع می شدند! تفاوت ما این است که هیچگاه واقعیت ها را اعلام نمی کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
با تمام صحبتهای انجام شده گوشت وارداتی از کشور برزیل از تمام گوشتهای موجود با کیفیت تر است که این امر به علت حضور فیزیکی کارشناسان سازمان در برزیل بوده.لازم به ذکر است گوشت ارسالی به ایران ازبهترین نوع گوشت برزیل بوده.درهر صورت واردات گوشت از سایر کشورها نیز دارای مشکلات زیادی بوده که قطعا هیچکدام از کشورها نمی توانند جایگزین خوبی برای برزیل باشند
همکار بخش دولتی
|
United States of America
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
2
با سلام و تشکر از سایت محترم حکیم مهر و همکاران گرامی که در این بحث شرکت داشته اند و هر کدام به نوبه خود به گوشه ای از واقعیت اشاره کرده اند هر چند که همه واقعیت ها را نمی توان گفت و باید چشم پوشی نمود که در رابطه با واردات گوشت چه ذینفعانی وجود دارند و چه عواملی باعث بالا رفتن بیهوده قیمت تمام شده گوشت وارداتی برای مردم می شود ولی در نهایت به نظر بنده با تمام شرایط واردات گوشت از برزیل به نفع مردم است. در شرایطی که در تغذیه گوساله های پرواری تولید داخل از موادی مانند نان خشک و ذرت کپک زده که دارای آفلاتوکسین و همچنین از اوره مخصوص کشاورزی(کود اوره) که دارای مقادیر بالایی از فلزات سنگین است و اخیرا مواردی از تزریق هورمون ها که همه این موارد مضر و سرطان زا می باشند بهره گرفته می شود و با وضعیت نظارتی (منظور نظارت آزمایشگاهی و ردیابی سموم، انتی بوتیک و ...) و همچنین وضعیت بهداشتی کشتارگاه های داخل کشور، همانا بهترین و سالم ترین گوشت های موجود در داخل کشور، گوشت های وارداتی از برزیل می باشد. ای کاش مرغ هم از برزیل وارد می شد، پرسش بنده از افرادی که گوشت های وارداتی را ناسالم می دانند این است که تحقیق کنند که ایا ما توانسته ایم حتی یک قطعه مرغ به روسیه صادر نماییم و دلیل ان چه بوده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
با سلام امروز کار بجایی رسیده که از پاکستان افغانستان گوشت وارد میکنیم این فاجعه است در برزیل هم حضور ناظرین الزامی است البته امروز برزیل برای نورچشمی ها ،و همکاران سازمان و استانهای برخوردر است برخی همکاران که پارتی ندارند باید برن همومن پاکستان و افغانستان
متاسفم برای سازمان دامپزشکی و نحوه اعزام به خارج برای نظارت گوشت
نظر شما
ادامه