کد خبر: ۳۴۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



عربستان سعودی برای تامین پروتئین موجود در خوراک دام، دست به دامان حشرات شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، یک شرکت تولید کننده حشرات به نام Agri Protein با کانون فناوری عربستان سعودی (Sajt)، برای تولید تجاری خوراک دام بر پایه حشرات، قرارداد امضا کرده است.

کانون فناوری عربستان، طرح این شرکت را برای تاسیس ۳ مزرعه جهت پرورش حشرات بالدار در این کشور اجرا خواهد کرد تا در راستای امنیت غذایی و حمایت از اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ اقدام کرده باشد. معاون رییس کانون فناوری عربستان در اطلاعیه‌ای راجع به این قرارداد، توضیح داد: صنعت پرورش آبزیان و طیور در عربستان رو به رشد بوده و به همین دلیل به واردات خوراک آن ها وابسته هستیم. بنابراین تکنولوژی‌های پیشرفته که توسط شرکت جدید ارایه می‌شود، به ما کمک می‌کند تا به اهداف از پیش تعیین شده برای ۲۰۳۰ و ایجاد امنیت غذایی برسیم.

وی ادامه داد: با همکاری AgriProtein می‌توان تولید پایدار داشته و با تکیه بر تولید پروتیین‌های محلی، کم‌کم از واردات خوراک دام فاصله بگیریم. این شرکت، بزرگ‌ترین مزرعه پرورش حشرات در جهان را توسعه داده که راهی برای تولید پایدار خوراک و جایگزین کردن آن با پودر ماهی محسوب می‌شود. پروتئینی که در پرورش آبزیان و دیگر بخش‌های تولیدی کاربرد خواهد داشت.

مدیرعامل این شرکت نیز ضمن ابراز خرسندی از عقد قرارداد با Sajt گفت: تولید انبوه پودر ماهی، یعنی به خطر انداختن محیط زیست دریایی. بنابراین جایگزینی خوراک دام با حشراتی که از برگ درختان تغذیه می‌کنند، می‌تواند به ذخیره بیش تر ماهی در دریاها برای تغذیه انسان کمک کرده و اقیانوس‌ها از این طریق، ترمیم پیدا کنند. ضمن اینکه کاهش گازهای گلخانه‌ای در طول زنجیره تولید تا فروش را به همراه دارد.

به گفته وی، به ازای هر تن کاهش دی اکسید کربی، در هزینه‌های زیست محیطی به میزان ۲۰ هزار دلار صرفه جویی صورت خواهد گرفت. به همین دلیل، ما معتقدیم که اکنون بهترین زمان برای راه‌اندازی این تکنولوژی است.

دولت عربستان پیش بینی کرده کشاورزی این کشور، طی ۴ سال آینده در تولید محصولات مختلف به لحاظ ارزش دلاری افزایشی ۱.۷ میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد. بر همین اساس، حجم ماهی تولیدی به یک میلیون تن در سال رسیده و تولید محصولات طیور تا سال ۲۰۱۸ حدود ۵۲ درصد نسبت به مقدار فعلی افزایش دارد. این ها تنها بخشی از برنامه‌هایی است که جهت رسیدن به خودکفایی و ایجاد امنیت غذایی در عربستان صعودی طرح ریزی شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به اولویت‌هایی که در حفاظت از منابع آبی این کشور وجود دارد، تامین پروتئین از طریق حشرات، بسیار کارآمدتر از دیگر فرایندهای تامین پروتئین است.

منبع: ALL ABOUT FEED
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
GMP اینه برادر!
نظر شما
ادامه