کد خبر: ۳۴۵۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با حضور در بازار قزوین از عرضه کوسه ماهی تحت عنوان شیر ماهی ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: با عنایت به افزایش تقاضای خرید فرآورده های خام دامی در روزهای پایانی سال، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره در 2 نوبت صبح و عصر و همچنین در روزهای تعطیل نسبت به بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی اقدام نموده و سلامت فرآورده های خام دامی را بررسی نمودند.

«دکتر عیسی غیاث یزدی» افزود: در یک مورد از بازرسی ها یک دستفروش در بازار قزوین که اقدام به توزیع کوسه ماهی حرام گوشت با عنوان شیرماهی می نمود شناسایی و از عرضه این ماهی جلوگیری بعمل آمد.

این مقام مسئول در خاتمه به همشهریان محترم توصیه نمود از تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از دستفروشان خودداری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
2
1
کوسه حرام گوشت نیست. دارای پولک از نوع پلاکوئید است.
در استانهای جنوبی کشور وارد بازار شده و مصرف می شود. مورد استفاده در کنسرو ماهی نیز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
مقام معظم رهبری تشخیص را بر عهده کارشناسان گذاشته اند و چون کارشناسان کوسه را دارای پولک صفحه ای می دانند،ایشان حرام نمیدانند لیکن بجز ایشان تمام مراجع تقلید استفاده از کوسه را حرام می دانند.مضاف بر این گوشت کوسه دارای مقادیر زیادی اوره می باشد به همین خاطر هم بوی تندی دارد و هم مصرف زیاد آن دارای عوارض می باشد.در ضمن اکثر بسته بندیهای فیله ماهی تحت نظر سازمان دامپزشکی تقلبی است و بین محصول و لیبل عدم همخوانی لیبل وجود دارد.شاید این یک مورد هم به بهداشت ربطی ندارد و مصرف کننده باید چند سال دوره شناخت فیله ماهی را از کارشناسان سازمان دامپزشکی یاد بگیرد(بلد نیستند!!!)
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
0
تقلب در فروش بحثی است و حرام بودن کوسه بحث دیگر . در دو مورد یکی ازون برون و دیگری کوسه ماهی حضرت امام خمینی مسئله را به کارشناسان تفویض نمودند . دکتر بابا مخیر اعلام داشتند که کوسه دارای میکروفلس است که اگر شما از سمت سر به سمت دم کوسه دست بکشید صاف است اما اگر از سمت دم به سمت سر دست بکشید حالت سنباده زبر دارد.
در مورد ازون برون هم اعلام کردند که زائده استخوانی کنار گوش فلس تغییر شکل یافته است.
که هر دو ماهی حلال اعلام شد.
ولله اعلم .
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
با سلام طبق نظر اكثر مراجع كه كوشت كوسه را حرام مي دانند نماينده ولي فقيه در سازمان دامپزشكي عرضه آن را در بازار شهرهاي شيعه نشين ممنوع كرده اند ولي عملا نظارتي در اين خصوص صورت نمي گيرد وهمچنان در سطح شهرها عرضه مي شود.
نظر شما
ادامه