کد خبر: ۳۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

اولین جلسه شورای برنامه ریزی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با حضور «دکتر سید هادی بهادری» نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی، در ابتدای این جلسه «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و عرض خیر مقدم به دکتر سید هادی بهادی و همراهان ، گفت: حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات دامی و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام و کنترل و نظارت بهداشتی بر دام و فرآورده های خام دامی از جمله مهمترین برنامه های جاری دامپزشکی می باشد.

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره نموده و از اعضای شورای برنامه ریزی خواست تا برنامه های جاری را بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری به اجرا درآورند.

دکتر داهیم در ادامه به ذکر عملکردهای این اداره کل در قالب طرح های تملک سرمایه ای پرداخت و تامین سلامت جمعیت دامی و ایجاد رفاه و آسایش به اهالی شهرها و روستاها را از اهداف این اداره کل برشمرد.

مدیر کل دامپزشکی استان به وجود 455 پست سازمانی در این اداره کل اشاره و افزود: 282 نفر پرسنل در قالب نیروهای رسمی، قراردادی، طرح نیروی انسانی، امریه سربازی و ... در سطح استان مشغول به کار می باشند. وی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین دغدغه های این اداره کل دانست.

دکتر داهیم در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود در زمینه های قانونی اشاره و تقاضای پیگیری از طریق نمایندگان محترم مجلس را نمود.

وی با اشاره به روند نمودار کاهشی بروز بیماری بروسلوز (تب مالت) در جمعیت انسانی، واکسیناسیون جمعیت دامی را موفق خوانده و گفت: کاهش این بیماری در جمعیت دامی، تاثیر مستقیم در سطح بهداشت انسانی داشته و موجب کاهش بروز بیماری در انسان می گردد.

«حجت الاسلام مهدی ولی زاده» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز در ادامه جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، به بیان قانون نظارت بر ذبح و صید پرداخته و از حضور ناظرین شرعی در کلیه کشتارگاههای دام و طیور و مراکز بسته بندی گوشت و کارخانجات سوسیس و کالباس خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار و تولید بهترین اهرم مقابله با دشمنان می باشد، گفت: بایستی ترتیبات لازم در جهت افزایش تولید و اشتغال داده شود.

در ادامه جلسه «دکتر دهقانی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی به بیان عملکرد واکسیناسیون تب برفکی پرداخته و گفت: در سال 95 سه فاز واکسیناسیون دردامهای استان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به کشتارگاههای دارنده کد IR افزود: از 27 کشتارگاه دارنده این کد در سطح کشور، تعداد 3 کشتارگاه در آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

وی میران بروز بیماریهای دامی در استان را در سطح عادی خواند و گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر بیماریهای دامی در استان وجود ندارد و کلیه غرامت های مربوط به دامداران پرداخت شده است.

«خسرو مونسی» معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی نیز با اشاره به وجود 56 ساختمان در دامپزشکی استان، به فرسودگی برخی ساختمانهای اداری اشاره نموده و گفت: مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و مستلزم تامین اعتبار برای آغاز عملیات می باشد.
1500 نفر از فارغ التحصیلاندامپزشکی در آذربایجان غربیجویای کار می باشند

«دکتر بهرامی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان نیز اعضای نظام دامپزشکی استان را بیش از 2500 نفر خوانده و گفت: تعداد 1500 نفر از فارغ التحصیلان این رشته در آذربایجان غربی جویای کار می باشند.

وی با اشاره به اشتغالزایی افزود: با توجه به خلاء های قانونی، نیاز به ارائه طرح ها و لوایح جهت بسترسازی مناسب می باشد تا شاهد حضور ایران در بازارهای منطقه ای و جهانی باشیم.

در ادامه جلسه «دکتر سید هادی بهادری» نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر از مدیر کل دامپزشکی، فعالیتهای دامپزشکی و گزارشات را مثبت ارزیابی کرده و گفت: در سال گذشته نشست مجمع نمایندگان استان با ریاست سازمان دامپزشکی و مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی برگزار و زمینه ادامه این ارتباطات فراهم شد.

وی به بیان مشکلات کشتارگاههای در حال احداث اشاره و به اولویت های منطقه اشاره نمود.

دکتر بهادری در ادامه سخنان خود، به بررسی مشکات اشاره شده در این جلسه پرداخته و قول مساعد در جهت پیگیری این مشکلات را داد.

در پایان این نشست، دکتر بهادری به بازدید از آزمایشگاههای تخصصی دامپزشکی استان آذربایجان غربی پرداخت.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
ممکن است بفرمایند در این جلسه محترم چه برنامه ریزی انجام شده است برای کنترل انفلوانزای طیور چه فکری شده است برای کنترل بیماریهای استراتژیک چه تدابیری اندیشیده شده است .
همراه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
ارتباط بانمايندگان مردم براي دستگاه خدمت رسانه مانند دامبزشكي ضروريات ، از همين نشستها ميتوان براي ارتقا دستگاه به منظور خدمات رساني بهتر وبيشتر استفاده كرد، أحسن بر دكتر داهيم باتجربه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
همراه محترم به اطلاع می رساند از این دیدارها فقط کسانی که در عکس های بالا دیده میشوند بهره می برند نه کارمند ساده ای که در شهرستان در طویله ها عرق می ریزد ساده مباش مقایسه دریافتی های اخر سال روسا معاونین با کارمندان شهرستانی را اگر صداقت هست منتشر کنند
همراه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
0
این که دریافتی مدیر کل و معاونین وروسای شبکه ها بسیار بسیار با کارشناسان وکارمندان وجود دارد که به یک روند معمولی در کل دامپزشکی تبدیل شده است. مورد داشتیم ده برابر . اما منظور ما ارتباط با نمایندگان بود. تو دامپزشکی کارشناسان جایگاهی ندارند و فقط باید مدیران وخانواده های آنان سیر بخورند بقیه مهم نیستند. اگه مخالفتی هست لطفا فیش حقوقی مدیران از سازمان کل تا ادارات کل را منتشر کنند.
نظر شما
ادامه