کد خبر: ۳۴۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق حیوانات، گفت: حیوان آزاری تنها با جرم انگاری رفع نمی شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» با بیان اینکه حیوان آزاری تنها با جرم انگاری و تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری رفع نمی شود، بر لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق حیوانات تاکید کرد و گفت: برخورد قانونی و قضایی با عاملان حیوان آزاری لازم است اما تنها راهکار بازدارنده نیست؛ مذموم شمردن و تقبیح حیوان آزاری باید از دوران کودکی آموزش داده شود، همچنین مدارس و مهدهای کودک باید در جهت ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و کودکان تلاش کنند.

شمار حیوان آزاری ها در کشور زیاد نیست

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه شمار حیوان آزاری ها در کشور زیاد نیست، افزود: حیوان آزاری به هر شکلی مطرود است؛ همانطور که انسان حق حیات دارد حیوانات هم حق حیات و  زندگی داشته و انسان ها نباید این حق را از آنها سلب کنند.

 رفع ریشه ای معضل حیوان آزاری مستلزم فرهنگ سازی است

اکبری با بیان اینکه رفع ریشه‌ای معضل حیوان آزاری مستلزم فرهنگ سازی است، تصریح کرد: صداوسیما باید با تولید برنامه های آموزشی مناسب حال کودکان و دانش آموزان این معضل را به تصویر بکشد تا حقوق حیوانات از سوی کودکان به رسمیت شناخته شود؛ رسانه های جمعی به ویژه صداوسیما باید با فرهنگ سازی مناسب در جهت کاهش و رفع معضل حیوان آزاری تلاش کنند.

وی با یادآوری اینکه فضای کشور نباید به سمت و سوی لذت بردن افراد از حیوان آزاری پیش رود، ادامه داد: برخورد قضایی تنها راهکار بازدارنده مقابله با معضل حیوان آزاری نیست بلکه این معضل  باید با فرهنگ سازی مناسب به صورت ریشه ای و دائمی رفع شود .

لزوم شناسنامه دار کردن حیوانات ولگرد و بی سرپرست

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، بر لزوم شناسنامه دار کردن حیوانات ولگرد و بی سرپرست تاکید کرد و گفت: دامپزشکی باید با شناسنامه دار کردن حیوانات ولگرد و بی سرپرست نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کند زیرا ممکن است این حیوانات بیماری هایی را به انسان منتقل کنند.

فضاهای مشخصی برای نگهداری از حیوانات ولگرد و بی سرپرست طراحی و ایجاد شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهتر است فضاهای مشخصی برای نگهداری از حیوانات ولگرد و بی سرپرست طراحی و ایجاد شود زیرا با این اقدام وضعیت حیوانات بهبود می یابد و  از سویی از بروز خطرات از ناحیه آنها برای شهروندان جلوگیری می شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
خطاب به نماينده عزيز بايد عارض شد كه ميشه توضيح بدن با كدوم بودجه واكسيناسيون انجام داد وقتي كه سازمان پول كارمندش رو نداره كه بهش اضافه كارش رو بده.اون وقت بره واكسني رو كه بخره كه پولش رو هم نداره
دکتررهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
اين خيلي خوبه که يک نماينده مجلس باهمه ي گرفتاري هاش به حوزه دامپزشکي توجه ميکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
برادر من تب برفکی همه جارپ گرفته، واکسن میزنن طاول پستانی میده، هرکی به هرکی شده سازمان دامپزشکی. اینو کارشناسان ستادی میگن. فقط دو نفرن که سازمان رو هدایت میکن .................... اونوقت بیان سگ شناسنامه دار کنن. دلت خوشه ها. حکیم جان سانسور نکنی
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
با تشکر از دلسوزی وحیوان دوستی ایشان خواهشمند است لایحه ای جامع وبا تامین بودجه برای امور اضافی که بر عهده دامبزشکی میگذارند در ین کمسیون مطرح وسریع با قید 3 فوریت اعلام نمایند تا از قبل ومجاری قانونی برای حیوانات ولگرد وضعیت معیشت ما گارمندان هم بهبود یابد دگرمی باعث کارخوب میگردد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
به برنامه بودجه می دهند نه روضه خوانی.پولهای مردم پفک نمکی نیست که میلیاردها تومن بودجه صرف هزینه های مدیران ارشد شود.
نظر شما
ادامه