کد خبر: ۳۴۵۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و «روی آنگل ویک» قائم مقام وزیر شیلات نروژ روز دوشنبه در اسلو، بر گسترش همکاری دو کشور در زمینهٔ شیلات، بهداشت آبزیان و دامپزشکی تاکید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» در جریان این دیدار که با حضور «محمدحسن حبیب اله زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو صورت گرفت، همکاری در زمینهٔ سلامت و بهداشت محصولات شیلاتی و امضای سند همکاری دامپزشکی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون تعامل در این حوزه را ضروری دانست.

وی با اشاره به رشد جمعیت و ضرورت تغذیه سالم، استفاده از تجربیات مشترک در زمینهٔ بهداشت و سلامت آبزیان به‌ ویژه کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، تامین واکسن‌های مورد نیاز، فناوری‌های پیشرفته و نیز تبادل کارشناسان را از جمله زمینه‌های همکاری برشمرد.

«آنگل ویک» قائم مقام وزیر شیلات نروژ نیز در این ملاقات با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور به‌ ویژه در زمینهٔ شیلات و آبزی‌پروری، از گفت وگو و تفاهم با کشورمان در زمینهٔ بهداشت و سلامت آبزیان و نیز همکاری در خصوص تولید و صادرات محصولات غذایی دریایی استقبال و بر آمادگی کشورش برای مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی شیلات و دامپزشکی تأکید کرد.

دیدار و گفت وگو با رئیس سازمان دامپزشکی نروژ، بازدید از انستیتو تغذیه و شیلات، تاسیسات مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت غذایی در شهر برگن و نیز انستیتو دامپزشکی نروژ، از دیگر برنامه‌های سفر هیئت سازمان دامپزشکی کشورمان به این کشور هست.

هیئت سازمان دامپزشکی کشورمان به سرپرستی دکتر مهدی خلج به‌منظور توسعه همکاری‌های فی‌مابین در امر بهداشت و نظارت در حوزه آبزیان به نروژ سفر کرده است.

قرار است در جریان این سفر یادداشت تفاهم همکاری‌های دامپزشکی و بهداشت آبزیان بین ایران و نروژ نیز به امضا برسد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
انشاله که بعضی تکنولوژیها را به آنجا منتقل نکنیم.فی المثل دادن رنگ خوراکی به قزل آلا و تبدیل رنگ نارنجی به کاروتن.خدا به داد این ملت برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
خوش بحالش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
رنگ خوراکی که به قزل آلا میدن رنگدانه آستاگزانتین هست که صرفا باعث خوش رنگ شدن گوشت میشه نه مشکل داره و نه حسن
آقای رئیس هم رفتن نروژ سفر نوروزی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
اتفاقا در این سفرها است که یک عده سودجو پروژه ارائه می نمایند و از بغلش پول در می آورند.قزل آلا رنگی مشکل و حسنی ندارد لیکن گرفتاری اش این است که بعد از واردات با قیمت گزافی بنام سالمون نروژی(دارای امگا3 و کاروتن بالا) فروخته می شود.شاید هم قزل آلا رنگی در کار نباشد و به جایش ماهی مولد رده خارج جهت رفاه حال مصرف کننده وارد گردد ..........................
نظر شما
ادامه