کد خبر: ۳۴۶۰۶



مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: به دنبال پایش های صورت گرفته و مثبت بودن نمونه آزمایشگاهی یکی از مرغداری ها، ۱۳هزار قطعه مرغ به همراه تخم مرغ و دانه این مرغداری معدوم شد.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمودرضا رسولی» افزود: این اداره کل برنامه پایش و مراقبت را با هدف جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان به صورت مستمر در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: ۴۱ مولفه هنگام پایش و مراقبت برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا مورد توجه قرار دارد که مهمترین آنها امنیت زیستی طیور در استان همدان است.

وی بیان کرد: مولفه‌های ابتلا به آنفلوآنزا فراوان است و برخی از آنها نظیر خرید و فروش غیرمجاز طیور و کنترل پرندگان مهاجر در اختیار دامپزشکی نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهارکرد: پرندگان مهاجر مبتلا به آنفلوآنزا با حضور در محل زندگی طیور محلی و استفاده از آب و دانه آنها بیماری را به راحتی منتقل می کنند.

وی سیاست اصلی دامپزشکی را ریشه کنی بیماریها به ویژه آنفلوآنزا ذکر کرد و گفت: این اداره کل تمامی کانون های بیماری آنفلوآنزا را ضدعفونی و طیور مبتلا به بیماری را معدوم کرده است.

وی اضافه کرد: آزمایش از نمونه های آزمایشگاهی بیماری آنفلوآنزای مرغی به صورت مستمر در حال انجام بوده و تاکنون 26 هزار مورد آزمایش انجام شده است.

با کسب دستور از مقام قضایی و با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، آتش نشانی، محیط زیست و مرکز بهداشت پنجشنبه هفته گذشته نیز ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ معدوم شد.

 
نظر شما
ادامه