کد خبر: ۳۴۶۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران، آخرین وضعیت زیربخش‌های مختلف کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «محمود حجتی» در زمان صحبت از صنعت دامپروری با غروری خاص اظهار داشت: باید به صنعت دامپروری کشور افتخار کرد، زیرا اکنون دامداری‌های بزرگ کشور با واحدهای اروپا و کانادا قابل رقابت هستند و حرفی برای گفتن دارند. ضمن اینکه تا همین چند سال پیش، صدها هزار تن پنیر از دانمارک و کشورهای دیگر وارد می‌شد، اما اکنون یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات لبنی هستیم؛ حتی یکی از تولیدکنندگان موفق شد محصول خود را به آمریکا صادر کند.

وزیر با وجود این که نامی از برند صادر کننده نبرد، اما به صراحت گفت: نمی‌دانم با چه زبانی باید از او تشکر کرد.

وی به دام سبک به ویژه ۲۲ میلیون راسی که در اختیار عشایر است، اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای حفاظت از مراتع، این تعداد کاهش یابد و بیش تر به صورت بسته و نیمه بسته با بهره‌گیری از نژادهای جدید و تلاقی آن ها با نژادهای داخلی به این هدف رسید. البته امسال برای تامین علوفه عشایر، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و هیچ راهی به جز کاهش فاصله دامداری تا قصابی و تولید این محصول در قالب زنجیره، برای متعادل شدن قیمت گوشت وجود ندارد. درست همان اتفاقی که برای طیور افتاد و توانست با تولید بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغ در سال، نه تنها واردات را به صفر برساند، بلکه ایران را به یکی از صادرکنندگان قوی در منطقه خاورمیانه تبدیل کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس نیز اگرچه ۲۰ هزار تن هدف گذاری شده بود، اما به ۱۶ هزار تن در سال گذشته رسید و پیش‌بینی امسال ۵۰ هزار تن است. اگر شرایط فراهم باشد، قطعا به افق برنامه ششم که تولید ۲۰۰ هزار تن از این محصول است، خواهیم رسید. البته ظرفیت تولید ماهی در قفس یک میلیون تن در سال برآورد شده است.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
2
با زنبیل تو صف هستند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
2
اقا احتمالا یه دانشجوی بدبخت با خودش یه قالب پنیر گذاشته مادرش واسش برده خوابگاهش تو امریکا، حالا عکس و .. که محصول ایکس صادر شده، بله تنبون منم از مالزی صادر شده به قلب ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
آقا دمت گرم!
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
ایشان در سه شنبه در اخبار 20 و 30 نیز در خصوص پرتقال شب عید فرمایشاتی کردند که واقعا جای تعجب داشت!!
از جمله ما اول فکر میکردیم که پرتقال برای شب عید کافی است . در اسفند متوجه شدیم که کافی نیست!! گفتیم که مجوز واردات به چه کسی بدهیم که مشکل ساز نشود؟ گفتیم به هیچکس ندهیم بهتر است!! یک شرکت به عنوان کارگزار جهاد میوه وارد کرد. من که همه چیز را نمیتوانم بگویم؟؟؟!!
خلاصه کلام سیاست درخشان ایشان و دولت در شب عید باعث شد که مصرف کننده بدبخت پرتقال را کیلویی 10000 تومان بخرد انهم با کیفیت بسیار بد و پرتقال های مخلوط شده نسبتا خوب و بد!!
کشاورز هم که سودی نبرد و فقط دلال از خدا بیخبر سود برد البته معلوم نیست که دلال به کجا و کی وصل بود؟؟؟
خدا وکیلی اگر دولتی وجود نداشت و بازار خودش خودش را کنترل میکرد مصرف کننده اینقدر زیان نمیدید.
نظر شما
ادامه