کد خبر: ۳۴۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی طی سال جاری صادرات شیر ایران به آمریکا از سر گرفته شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید حسن رکنی» شامگاه پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر و دامداران استان سمنان در فرمانداری گرمسار، ضمن اشاره به افزایش صادرات شیر و محصولات لبنی کشور، ابراز داشت: صادرات شیر برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی به کشور آمریکا، یکی از دستاوردهای جهاد کشاورزی طی سال جاری است.

وی همچنین از افزایش عرضه شیر در کشور طی سال جاری خبر داد و افزود: امسال با توجه به سیاست های ماخوذه از سوی وزارت جهاد کشاورزی، هفت هزار و ۵۰۰ تن محصولات لبنی به کشورهای دنیا صادر شده که آمریکا، حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، افغانستان و پاکستان و ترکیه مهمترین مشتریان ایران هستند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه در برخی کشورها افزایش صادرات محصولات لبنی تا ۱۵۰درصد نیز گزارش شده است، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی نگاه به اقتصاد درون زا و برون نگر است که این مقوله به خوبی در سازمان جهاد کشاورزی و در مقوله صادرات محصولات لبنی به چشم می خورد.

رکنی به وضعیت دامداران و تولید کنندگان شیر کشور نیز پرداخت و بیان داشت: درباره فروش شیر سیاست های خوبی اتخاذ شده که در این باره باید گفت فروش این محصول استراتژیک و پیگیری حقوق تولید کننده، خط قرمز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی تا زمانی که بنده هستم، خواهد بود.

وی افزود: امروز ۴۵ درصد فروش شیر به تولید کننده تعلق می گیرد و ۵۵ درصد مابقی به کارخانه ها و واسطه ها، که این امر در گذشته اینگونه نبود و حتی در دولت قبل شاهد بودیم که سهم ۱۵ درصدی نیز به تولید کننده نمی رسید و این درست همان نقطه ای است که وزارت جهاد کشاورزی بر روی اصلاح آن دست گذاشته که امروز شاهد رضایت نسبی تولید کنندگان هستیم، هرچند باید بیشتر در این زمینه کار کنیم چرا که دامداران شریف ما با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزارتخانه همواره در حمایت از دامداران پیشگاه بوده است، گفت: برای مثال در سال جاری باید گفت با وجود تمام مشکلات پیشرو وزارت جهاد کشاورزی همواره برای تمدید مدت‌زمان پرداخت وجه جو در بخش عشایر و غیر عشایر تلاش شده که خوشبختانه این یکی از دستاوردهای سه ساله دولت یازدهم محسوب می شود.

رکنی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در دولت یازدهم از طریق سیستم نرم‌افزاری بر همه سبوسی که از کارخانه جات استحضار می‌شود، نظارت دقیق می کند، ابراز داشت: این نظارت ها هم در کیفیت و هم در نحوه توزیع استان ها انجام شده که خوشبختانه نتایج خوبی را نیز در بر داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با روی کار آمدن دولت یازدهم به این نتیجه رسید که باید در حوزه دام و دامپروری تحولی رخ دهد لذا پیگیری امور از همان روز نخست با هدف ارتقای کیفی و کمی تولیدات و همچنین رضایتمندی تولید کننده در کنار نیم نگاهی به بازارهای جهانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، سرلوحه اقدامات این وزارتخانه قرار گرفت.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
پدر گاوداران ودامداران کشور درامده توروخدا زودتر یه کاری بکنید تا همه ورشکسته نشدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
1
چه اشکالی داره که اسم شرکت و نحوه صادراتش را به کشور ایالات متحده آمریکا اعلام کنید که دامپزشکان ایران در شبکه های مجازی برای ایشان رایگان تبلیغ کنند.این دیگه مخفی کاری نداره که؟

امید است مثل صادرات پای مرغ نباشد که با دی کلرید کلسیم (وایتکس خفن ) و انواع و اقسام باکتری به یک کشوری نزدیک چین منتقل شود و از آنجا دوباره قاچاقی وارد چین گردد.
کشورهای خاورمیانه را که همه بلدند کجاست.
نظر شما
ادامه