کد خبر: ۳۴۶۱۵



«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و «کریستینا لندسورگ» رئیس دامپزشکی نروژ روز سه شنبه در اسلو یادداشت تفاهم همکاری دامپزشکی میان دو کشور به امضاء رساندند.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از ایرنا، از جمله اهداف این یادداشت تفاهم که در حضور محمدحسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو امضاء شد، کنترل، پیشگیری و ارتقای نظام مراقبتی و نظارتی بیماری‌های آبزیان است.

بر اساس یادداشت تفاهم مذکور، همکاری‌های دو جانبه‌ای بین مراکز تحقیقاتی و علمی دو کشور، در زمینه دستاوردهای نوین پیشگیری و ریشه‌کنی بیمارها و صدور گواهی‌های بهداشتی دامپزشکی صورت خواهد پذیرفت.

طرفین براساس این یادداشت تفاهم همچنین در چارچوب مقررات بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت دام ، نسبت به ارتقای همکاری‌ها اقدام خواهند کرد.

دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و 'روی آنگل ویک' قائم مقام وزیر شیلات نروژ روز دوشنبه در جریان دیدارشان در اسلو، بر گسترش همکاری دو کشور در زمینهٔ شیلات، بهداشت آبزیان و دامپزشکی تاکید کرده بودند.

هیئت سازمان دامپزشکی کشورمان به سرپرستی دکتر مهدی خلج به‌منظور توسعه همکاری‌های فی‌مابین در امر بهداشت و نظارت در حوزه آبزیان به نروژ سفر کرده است.

دیدار از انستیتو تغذیه و شیلات، تاسیسات مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت غذایی در شهر برگن و نیز انستیتو دامپزشکی نروژ، از دیگر برنامه‌های سفر هیئت سازمان دامپزشکی کشورمان به این کشور می‌باشد.

 
 
نظر شما
ادامه