کد خبر: ۳۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان همدان از شناسایی کانون سوم آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» اظهار کرد: به تازگی اهالی منزلی در ملایر با امور دامپزشکی تماس حاصل کردند و گزارشی از تلفات طیور بومی خود دادند و بلافاصله اکبپی از دامپزشکی برای گرفتن نمونه به محل اعزام شد.

وی افزود: پس از نمونه‌برداری‌های انجام شده و ارسال آنها به آزمایشگاه، بروز بیماری‌ آنفلوآنزای پرندگان تأیید شد، بنابراین نیروهای دامپزشکی به همراه نیروی انتظامی، نیروهای آتش‌نشانی و مرکز بهداشت با حضور در محل اقدام به معدوم‌سازی سایر طیور آلوده به بیماری آنفلوآنزای پرندگان کردند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک عملیات معدوم‌سازی پرندگان آلوده در حال انجام است، تأکید کرد: مردم تا اظلاع ثانوی از ذبح و خرید و فروش طیور بومی، تخم‌مرغ‌های محلی، خرید و فروش محصولات غیربسته‌بندی شده، خودداری کنند و با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری‌های لازم را برای کنترل شیوع بیماری آنفلوآنزا داشته باشند.

رسولی با اشاره به سالم بودن واحدهای صنعتی همچون کشتارگاه‌های استان عنوان کرد: محصولات صنعتی که دارای لیبل است، سالم هستند و مشکلی برای مصرف آنها وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به شناسایی دو کانون آنفلوآنزای پرندگان در بازارچه پرندگان و روستاهای بادخوره شهرستان اسدآباد در اوایل سال ۹۶، خاطرنشان کرد: عملیات معدوم‌سازی پرندگان و ضدعفونی کردن این کانون‌ها انجام شده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
يك زماني وجود يك كانون آتفولانزا يا حتي بيماريهاي ديگر مثل مشمشه يا تب برفكي چنان التهابي بويژه در سيستم دامپزشكي ايجاد ميكردكه همه با جديت جهت مبارزه و پيشگيري وارد كار مي شدند اما با تلاشهاي سال هاي اخير سازمان دامپزشكي بروز اين بيماريها يك امر عادي شده و ديگه كسي از شنيدن اين خبرها تعجب نمي كنه واي به حال دامداران و كل مردم .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
2 تا مرغ توی خونه شد کانون ؟؟؟ اخر مدیریت بحران هستید
نظر شما
ادامه