کد خبر: ۳۴۶۳۲
 

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از جمع‌آوری دو هزار قطعه جوجه رنگی از معابر عمومی و پیاده‌روهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهرام پورضرب» اظهار کرد: امروز با تلاش بازرسان شبکه دامپزشکی و همکاری مأموران نیروی انتظامی بالغ‌بر دو هزار قطعه جوجه رنگی از معابر عمومی و پیاده‌روهای این شهرستان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه در این راستا 10 مختلف عرضه‌کننده جوجه رنگی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی و قانونی معرفی شد، تصریح کرد: همه‌سال در فصل بهار و تابستان جوجه‌های رنگی که حامل بیماری‌های میکروبی و انگلی هستند توسط دستفروشان در بازار این شهرستان به فروش می‌رسند.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با اشاره به اینکه با فروشندگان غیرمجاز جوجه‌های رنگی در این شهرستان به‌شدت برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: بازرسان شبکه با همکاری مأموران نیروی انتظامی در قالب دو اکیپ نظارتی معابر پرتردد شهرستان نظیر بازارچه ساحلی و چهارراه حکیم نظامی را پایش و کنترل می‌کنند.

پورضرب با بیان اینکه به دلیل علاقه کودکان، اغلب این جوجه‌های رنگی برای این رده سنی خریداری شده و در تماس نزدیک با آن‌ها قرار می‌گیرد، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که با رعایت اصول بهداشت فردی از خرید و نگهداری اینگونه پرندگان و تماس مستقیم آن با کودکان، افراد سال‌خورده و بیمار خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه جوجه‌های رنگی ارزش سرگرم کردن کودکان را ندارد، متذکر شد: جوجه‌هایی که در گوشه و کنار خیابان به فروش می‌رسند و برای جلب‌توجه رنگ‌آمیزی شده‌اند احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا نظیر باکتری سالمونلا و نیوکاسل را داشته و می‌توانند موجب بروز بیماری‌های گوارشی در انسان شوند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی آستارا جوجه‌های رنگی به دلیل نداشتن ارزش اقتصادی، تخم‌گذار و گوشتی نبودن زیر پوشش اقدام‌های پیشگیرانه و واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند به همین دلیل در برابر بیماری‌های میکروبی و ویروسی ضعیف هستند و در مدت‌زمان کوتاه می‌میرند.

 
 
نظر شما
ادامه