کد خبر: ۳۴۶۵۰



مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به تلفات زلزله خراسان رضوی در بخش دام و طیور گفت: ۳ هزار قطعه طیور صنعتی و ۱۱۲ دام سبک در زلزله خراسان رضوی تلف شدند.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مجید روحانی نژاد» با اشاره به خسارات زلزله اخیر خراسان رضوی در بخش دام و طیور اظهار داشت: در این رخداد، در شهرستان تربت جام یک واحد مرغداری گوشتی 10 هزار قطعه‌ای واقع در روستای «تیمنک علیا» به دلیل ریزش سقف دچار 3 هزار قطعه تلفات با سن 35 روزه شده که با حضور نیروهای دامپزشکی دفن بهداشتی شده و تلفات 2 راس گوسفند و بز در روستای موسی آباد نیز گزارش شده است.

وی در زمینه تلفات وارد شده در حوزه دام و طیور شهرستان فریمان نیز افزود: تلفات 43 راس دام سبک، 4 راس دام سنگین، 2 قطعه اردک و یک قطعه بوقلمون از جمله وقایع گزارش شده در جمعیت دام و طیور این شهرستان است که تمامی موارد یاد شده با حضور نیروهای دامپزشکی شهرستان به خارج روستا منتقل و دفن بهداشتی و محل نیز ضد عفونی شده است.

روحانی نژاد در زمینه خسارات وارده به جمعیت دام و طیور شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: تلفات 20 راس دام سبک در روستای برج موری، تلفات 7 راس دام سبک در روستای کلاته کربلایی قدم، تلفات 16 راس دام سبک در روستای درخت بید و همچنین تلفات 16 راس دام سبک در روستای کوه سفید که در مجموع 67 راس دام سبک از جمله خسارات زلزله 6 ریشتری هفته گذشته بوده است.

وی در زمینه خسارات وارده به دام و طیور شهرستان سرخس نیز یادآور شد: تاکنون تلفات دام گزارش نشده و صرفاً دیوارهای چند دامداری دچار ترک خوردگی و آسیب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی جمع کل تلفات دامی در 4 شهرستان استان را در مجموع شامل 112 راس دام سبک (گوسفند و بز)، 4 راس دام سنگین (گاو و گوساله)، 3000 قطعه طیور صنعتی و 3 قطعه طیور روستایی دانست.

 
 
نظر شما
ادامه