کد خبر: ۳۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از 20 روز گذشته تاکنون در مرغداری های صنعتی استان کنترل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شهرام موحدی» با اشاره به تراکم زیاد مرغداری ها و تنوع بسیار زیاد پرندگان در استان افزود: برغم وجود کانون های زیاد ابتلا به این ویروس در استان، از حدود 20 روز گذشته تاکنون، این بیماری در واحدهای مرغداری صنعتی استان کنترل شده است.

وی افزود: هنوز هم کانون های مبتلا در طیور بومی و روستایی استان وجود دارد اما بسیار محدود است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

موحدی گفت: گزارش نشدن ابتلا به این بیماری و عدم مشاهده و شناسایی کانون آنفلوآنزا در 20 روز گذشته، خبر خوبی است اما نباید خطر ورود دوباره ویروس نادیده گرفته شود و در برابر ورود احتمالی آن اهمال کرد.

وی گفت: در اثر ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان اصفهان حدود یک درصد از طیور بومی و 3 درصد از طیور واحدهای تولید صنعتی استان معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همزمان با ورود ویروس آنفلوآنزا به استان اصفهان تاکنون حدود 3 میلیون 500 هزار قطعه از طیور بومی و صنعتی و 570 تن تخم مرغ در این استان معدوم شده است.

وی گفت: اقدامات دامپزشکی در راستای معدوم سازی باعث شد تا از ابتلای بیش از 99 درصد از طیور بومی و بیش از 97درصد از طیور واحدهای صنعتی در استان جلوگیری شود.

موحدی با بیان اینکه 99 درصد از طیور بومی و 97 درصد از طیور صنعتی استان به این بیماری مبتلا نشدند، افزود: این امر موفقیت و کار بسیار مهمی در حوزه دامپزشکی محسوب می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بر اساس تصمیم سازمان دامپزشکی کشور از 50 روز گذشته جوجه ریزی در استان ممنوع شده است.

وی افزود: ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به وضعیت استان و کنترل 20 روزه کانون های ابتلا در مرغداری های صنعتی، از امروز مجوز جوجه ریزی مجدد را در استان صادر کرد.

وی افزود: با این وجود، تا اطلاع بعدی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صنعتی شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد، تیران و کرون و فلاورجان بدلیل حجم بالای واحدها و وجود کانون های متعدد ابتلا به بیماری، ممنوع است.

موحدی گفت: جوجه ریزی در سایر شهرستان های استان هم با رعایت یکسری شرایط خاص و تقسیم بندی و اولویت بندی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات بهداشتی در واحدهای مرغداری می توانیم از خطر ابتلا به ویروس جلوگیری کنیم، اظهار کرد: متولیان واحدهای مرغداری صنعتی در استان می توانند با مراجعه به شبکه های دامپزشکی و ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان ها، اطلاعات و توضیحات بیشتری در مورد چگونگی و زمان جوجه ریزی دریافت کنند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
99 درصد از طیور بومی و 97 درصد از طیور صنعتی استان به این بیماری مبتلا نشدند، افزود: این امر موفقیت و کار بسیار مهمی در حوزه دامپزشکی محسوب می شود
!!!!!!!!!
دامپزشک
|
Finland
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
واحد مرغداری سیمرغ 1 و 2 با بیش از یک میلیون و دویست هزار مرغ تخم گزار معدوم شد . واحد های کوچک و بزرگ و طیور خانگی معدوم شد ند . کمبود مرغ در بازار و عدم جوجه ریزی و بیکاری کارگران و ....... همه مدیون کنترل دامپزشکی اصفهان است .
دیگر مرغی باقی نمانده که آلوده شود .
هوا گرم شده و ویروس زنده نمی ماند .
آلودگی در این موقع از سال در کل دنیا خود بخود با گرمی هوا کنترل می شود ...............................
نظر شما
ادامه