کد خبر: ۳۴۶۹۰


نایب رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: در شرایط کنونی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲۵ استان کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ناصر نبی‌پور» درخصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: در شرایط کنونی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲۵ استان کشور کماکان وجود دارد.

وی افزود: تا روز گذشته در پی شیوع آنفلوانزا بیش از ۱۲ میلیون قطعه مرغ از سوی سازمان دامپزشکی معدوم شده است.

نبی‌پور با بیان اینکه روز گذشته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مجدداً در تهران شیوع یافت، گفت: تا زمانیکه تمهیداتی برای پرندگان رنگی و بومی اندیشیده نشود، شیوع این بیماری همچنان در استان‌های تولیدکننده تخم‌مرغ ادامه دارد.

نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در خصوص آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهار داشت: در حال حاضر متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳ هزار و ۸۰۰ تومان معادل دانه‌ای ۲۵۰ تومان است که نسبت به ۱۵ روز اخیر هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مرغداران در شرایط بحرانی نامناسبی به سر می‌برند، تصریح کرد: با توجه به آنکه تا کنون ۵۰ درصد غرامت مرغداران در پی شیوع آنفلوانزا از سوی صندوق بیمه پرداخت و مابقی به تأمین اعتبار موکول شده است، از این رو مرغداران در وضعیت نامناسبی قرار دارند.


 
 
نظر شما
ادامه