کد خبر: ۳۴۷۲۲
 

در جلسه ای که با حضور بیش از 30 نفر از مسئولین و اعضای انجمن ها و اتحادیه های کارفرمایی و مسئولین بهداشتی در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد، تصمیم گیری نهایی در خصوص چگونگی اجرای ماده 19 به جلسه کمیته هماهنگی که قرار است در روز پنج شنبه همین هفته برگزار شود، موکول شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این جلسه رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ضمن تاکید بر جدیت نسبت به اعمال نظارت بهداشتی، حضور دامپزشکان در واحدهای تولیدی را اجتناب ناپذیر و در راستای ارتقای کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی و خوراک دام دانست.

 «دکتر جعفر عطارباشی» اعلام داشت: سیاست اداره کل در برخورد با واحدهای فاقد مسئول بهداشتی کاملاً روشن است و تولید در واحدهای فاقد پروانه بهداشتی معتبر فاقد وجاهت بوده، با واحدهای متخلف برخورد نموده و از ادامه فعالیت آنها با هماهنگی دستگاه قضایی جلوگیری می گردد.

وی در جهت اجرای مطلوب دستورالعمل ماده 19 یادآور شد: هدف از برگزاری جلسه امروز تشکیل کمیته هماهنگی استانی دستورالعمل اجرائی ماده 19 می باشد.

وی گفت: لازم است تا نماینده ای از انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی، و نماینده انجمن صنفی کارفرمایی (متشکل از انجمن های صنفی کشتارگاه های دام/طیور، اتحادیه تولید خوراک دام و انجمن صنفی تولید فرآورده های گوشتی) معرفی تا جلسات با حضور این دو نماینده و نمایندگان اداره کل، اداره کار و شورای نظام دامپزشکی در روزهای آینده برگزار شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه اعلام داشت: با هرگونه کم کاری مسئولین فنی بهداشتی در صورت گزارش و اثبات مورد تخلف وفق ضوابط برخورد خواهد شد و به هیچ عنوان کم کاری مسئولین فنی بهداشتی پذیرفته نیست.

 «دکتر محمد رشتی باف» اجرای دقیق دستورالعمل ماده 19 را موجب تولید محصولات بهداشتی سالم و با کیفیت و در نهایت تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه دانست.

یادآور می گردد اولین جلسه کمیته هماهنگی با حضور اعضا بصورت رسمی در روز پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه