کد خبر: ۳۴۷۳۴
 

استاد دانشگاه بولونیای ایتالیا گفت: برای پیشگیری از بیماری های رایج در میان دام ها به ویژه دام های سنگین آماده همکاری و در اختیار گذاشتن تجربه های خود با ایران هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «پروفسور آرکانجلو جنتیله» روز پنجشنبه در حاشیه نخستین کنگره مدیریت بهداشت و بیماری های حیوانات مزرعه در کازرون بیان داشت: در کشور ایتالیا 6 میلیون و 400 هزار راس دام سنگین وجود دارد که از این میزان سه میلیون و چهار صد هزار راس آن بوفالو است و همچنین این کشور دارای هشت میلیون راس دام کوچک است .

وی افزود: بیشترین بیماری که در بین دام های کشور ایتالیا رایج است، بیماری های تنفسی و لنگش است و یکی از اهداف شرکت من در این کنگره، ارائه راهکارهای به روز برای پیشگیری از این بیماری ها و سایر بیماری های رایج در بین دام هاست .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم که متولی برگزاری این کنگره است، گفت: این کنگره با هدف ارتقای سلامت در بین دام ها و ارائه راهکارهای نوین و عملی برای پیشگیری از بیماری های دامی برگزار شده است .

«دکتر حمزه سارویی» ادامه داد: با توجه به اینکه جمعی از استادان و دانشجویان دانشکده های دامپزشکی سراسر کشور در این کنگره حضور دارند، امیدواریم این گردهمایی علمی موجب افزایش سطح علمی شرکت کنندگان در آن شود .

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون هم گفت: هدف از برگزاری این کنگره که برای نخستین بار در این شهرستان برپا شده، تبادل اطلاعات جدید و به روز در زمینه تحقیقات و پژوهش هایی است که در حوزه پیشگیری از بروز بیمارهای دامی در دانشکده های دامپزشکی کشور صورت گرفته است .

«دکتر ابوذر دهقان» بیان کرد: پس از فراخوان برای برگزاری این کنگره، 250 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این تعداد 153 مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و پوستر برگزیده شد .

این کنگره عصر روز پنجشنبه به کار خود پایان داد .
 
 
نظر شما
ادامه