کد خبر: ۳۴۷۳۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت: در حادثه تاسف‌‌بار اخیر تعدادی سگ گله که توسط صاحب آن‌ها در حاشیه بافت مسکونی نگهداری می‌شدند، به دانش ‌آموزان حمله کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «اصغر مهدی‌پور» گفت: «طبق دستور العمل‌ ابلاغی سال۸۷، شهرداری بایستی سگ‌های بیمار و مزاحم را با شلیک تیر بیهوشی زنده گیری کرده و پس از انجام برخی مراحل مقدماتی با انجام یک عمل جراحی آن ها را عقیم کند که این روند برای هر قلاده سگ نزدیک به یک و نیم میلیون تومان هزینه به بدنه شهرداری تحمیل می کند . »

مهدی پور با تشریح وظایف دیگر دستگاه های مسئول در این زمینه بیان داشت: «در آخرین اتلاف صورت گرفته از سگ‌های ولگرد، نزدیک به ۶۰۰ قلاده به ثبت رسیدند که به فرض ثابت بودن همین آمار در حال حاضر، مهار این حیوانات سالانه نزدیک به ۱ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت . »

وی هزینه هر گلوله بیهوشی را نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان برآورد کرد و خاطر نشان ساخت: «طبق دستور العمل جدید قرار بود به شهرداری ها سلاح بیهوشی تحویل داده شود ولی با وجود گذراندن دوره آموزشی آن توسط یکی از پرسنل شهرداری نجف آباد، چنین موضوعی تاکنون به دلیل مشکلات مالی دولت محقق نشده است . »

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری اذعان داشت: «طی ۲ مرحله نیز فراخوانی جهت واگذاری این کار به بخش خصوصی اعلام شد، ولی با وجود مراجعه تعداد قابل توجهی از فعالین بخش خصوصی و مجموعه های حامی حقوق حیوانات، هزینه های بالای این کار مانع از پذیرش آن توسط بخش غیر دولتی شد . »

در حال حاضر نیز شهرداری نجف آباد نزدیک به ۲۰ قلاده سگ ولگرد را در مجموعه دفن بیست خود با وجود هزینه های بسیار زیاد نگهداری می کند.

طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری های کشور، شهرداری و تعداد دیگری از مجموعه های مرتبط وظایف مشخصی را در قبال مهار سگ های ولگرد عهده دار شده اند.

هنوز خبری از برخورد دستگاه های مسئول با صاحب این سگ‌های گله به دست ما نرسیده است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
2
سلام، لطفا ايشان توضيح دهند مبلغ يك و نيم ميليون تومان چگونه محاسبه شده است؟ عقيم سازى در حال حاضر در بعضى از دانشكده ها و مراكز دامپزشكى كشور انجام مى شود و بنده اطلاع دارم كه هزينه آن بسيار كمتر از مبلغى است كه در اين مصاحبه عنوان شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
ایشان طبق محاسبات شهرداری این مبلغ را اعلام نموده اند که برای کارهای خیلی کمتر از این مبالغ بیشتری هم میگیرند .و الا در تعرفه های دامپزشکی از این خبرها نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
دارت پرتابی بیهوشی هر شلیکش۶۰۰ هزارتومنه!
کوکتل ۳سی سی از کتامین آسپرومازین میشه ۶۰۰ هزارتومن؟!
عقیم سازی با ۲ تا نخ بخیه ۵۰۰۰ تومنی و‌دستمزد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومنی جراح میشه یک میلیون و پونصد؟!
مسئول گرامی جلوی قاضی....!!!
همکاردامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
1.خوبه بلکه این جور یه کم کارمون ارزشمند جلوه داده بشه
2.این آقای شهرداری یه عدد بالا گفته که یه عدد پائین تصویب بشه،اگر عدد پائین می گفت که کسی جدی نمیگرفت و اصلا این خبر هم اینجا درج نمی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
همین الان مناقصه بگذارید مطمن باشید چهارتا آدم خوش نام و حامی حیوانات با حدود 500 هزار برای هر قلاده همراه با زنده گیری، عقیم سازی، قلاده و پلاک، ضد انگل و واکسن میآیند برنامه مکتوب می دهند فقط کافیه شهرداری جا و یک پیکانبار پوکیده در اختیارشون بگذاره، خوشبختانه اینجور آدما هنوز پیدا میشوند فقط کافیه شهرداری خودش بخواهد
نظر شما
ادامه