کد خبر: ۳۴۷۴۶


نخستین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی بیستم اردیبهشت ماه سالجاری در دانشگاه اردکان یزد برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «احمد فتاحی» رئیس این همایش با بیان اینکه استان یزد یکی از قطب های کشت گلخانه ای و شهرستان اردکان یکی از مراکز تولید پسته در منطقه است، توجه به بخش کشاورزی موضوعی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد، گفت: از طرفی دیگر اهمیت روزافزون نقش زیست محیطی منابع طبیعی و تأثیر همه جانبه آن در توسعه پایدار ایجاب می کند که برای ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از مراتع و جنگل ها به منظور برخورداری کامل از کلیه ارزش های زیست محیطی، به نگهداری هرچه بیشتر این منابع خصوصاً در منطقه کویری یزد بپردازیم.

وی افزود: همایش "اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی" سعی دارد با فراهم نمودن فرصتی برای معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی در عرصه های علوم کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و سایر علوم مرتبط در راستای امنیت غذایی گامی مفید در جهت کشاورزی پایدار، حفاظت از منابع طبیعی و تولید غذای سالم برداشته و زمینه را برای فعالیت های بیشتر و پویا فراهم نماید.

رئیس این همایش با بیان اینکه این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردها در زمینۀ علوم کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی در ایران را برای دانشمندان این حوزه فراهم خواهد ساخت، یادآور شد: امید است اين نشست ملی، فرصت مناسبی را براي تبادل نظر و انتقال يافته هاي جدید علمی و کاربردی بین محققان، دانشجویان، دانش پژوهان، دست اندرکاران و فعالان این حوزه فراهم نماید.

فتاحی مهندسی اقتصاد کشاورزی، بیوتکنولوژی کشاورزی، جنگلداری و بیابانزدایی، ترویج و آموزش کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، مهندسی آب و زهکشی، آب و فاضلاب، محیط زیست، علوم خاک، دامپروری، علوم و صنایع غذایی، علوم شیلات و آبزیان، علوم باغبانی و فضای سبز، بیماری شناسی گیاهی، حشره شناسی، زراعت و اصلاح نباتات را از محورهای "اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی" اعلام کرد.

به گفته وی زیست شناسی گیاهی و جانوری، ژنتیک گیاهی و جانوری، فناوری های نوین زیست محیطی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم پایه دامپزشکی، علوم بالینی دامپزشکی و ... از دیگر موضوعاتی به شمار می رود که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
ادامه