کد خبر: ۳۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با دولتمرد دامپزشکی که کاندیدای ریاست جمهوری شد:
زمانی که نماینده مردم در مجلس بودم، بحث «دامپزشک روستا» را طرح کرده و برای آن ردیف بودجه نیز گرفتم. برای افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان سازمان دامپزشکی نیز مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی گذراندم ...



حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر علیرضا منادی سفیدان» تنها نماینده دامپزشک دوره گذشته مجلس شورای اسلامی است که عضویت در هیئت‌رئیسه مجالس هشتم و نهم و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس نهم را در کارنامه دارد. وی که حالا و در آخرین لحظات مهلت ثبت‌نام، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده است، ازجمله کسانی است که در گذشته خواهان افزایش بودجه سازمان دامپزشکی بوده و البته از اجرای طرح انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت نیز بدش نمی‌آمده است.

حکیم مهر: آقای دکتر، در آخرین لحظات برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کردید و با توجه به تحصیلات و سابقه دامپزشکی حضرت‌عالی، این مسئله برای ما حائز اهمیت است. چرا احساس وظیفه کردید که به این حوزه ورود کنید؟

به قول معروف که می‌گویند زکات علم در نشر و ترویج آن است، در بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز این مسئله صادق بوده و هر کس، استعداد، اطلاعات، توانمندی و تجاربی دارد، باید خود را در معرض آرای مردم قرار دهد. بنده نیز با توجه به سوابق سیاسی و حضور در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیئت‌رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، فعالیت در بحث تنظیم بودجه و برنامه 5 ساله، همچنین حضور فراکسیون دانشگاهیان مجلس و سابقه معلمی که تا همین امروز نیز آن را همراه خود دارم، به این عرصه ورود کردم.

اخذ دکترای حرفه‌ای در 3 زمینه که آخرین آن در حوزه مدیریت تولید و عملیات صنعتی بود، سوابق اجرایی و به‌خصوص خدمت چندین ساله در کرسی ریاست دانشگاه‌های مختلف و دیدگاهی که نسبت به وضعیت دولت داشتم، مشکلاتی که بر سر راه توسعه کشور می‌دیدم و نقاط ضعفی که در این راستا می‌شناسم، امید به اینکه بتوانم در ایجاد اشتغال که یکی از شاخه‌های اصلی مشکلات اقتصادی کشور است، قدمی بردارم و بتوانم با ایده‌هایی که دارم، اشتغال‌زایی را در کشور رونق دهم و درنهایت تعهدی که به میهن و مردم خود دارم، همه این موارد دست به دست هم داد که در این وظیفه خطیر نقشی ایفا کنم و کاندیداتوری ریاست جمهوری اسلامی ایران شوم.

حکیم مهر: اگر به یاری خدا رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شوید، برای دامپزشکی چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟

بحث اشتغال در کشور ما مهم است و حوزه دامپزشکی یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که می‌توان به ایجاد اشتغال در آن پرداخت، چراکه زمینه‌های زیادی در آن فراهم است. بنده قبلاً که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودم، بحث «دامپزشک روستا» را طرح کرده و برای آن ردیف بودجه نیز گرفتم. حتی برای افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان سازمان دامپزشکی نیز مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی گذراندم و نتیجه آن این بود که امروز وضع عمومی این عزیزان خیلی بهتر از زمان قبل شده است. همچنین کارهای دیگری در این حوزه صورت دادم که البته در دولت‌های بعد پیگیری نشد. دامپزشکی حوزه مهمی است و هر دولت اگر دقت خوبی نسبت به آن داشته باشد، می‌تواند درزمینهٔ اشتغال‌زایی قدم‌های خوبی بردارد.

حکیم مهر: البته اقداماتی که به آن‌ها اشاره کردید قابل‌تحسین هستند. اما سوابق شما نشان می‌دهد که در مجالس پیشین، عضو هیچ‌یک از کمیسیون‌های کشاورزی یا بهداشت و درمان که به نوعی مرتبط با دامپزشکی هستند، نبوده‌اید. آیا به معنای این است که دامپزشکی برای شما اولویتی نداشته است؟

خیر. به این شکل نیست که برای حوزه دامپزشکی اولویتی قائل نبوده‌ام. بلکه اعتقاد من این است که از این کمیسیون‌هایی که شما از آن‌ها نام بردید، برای رشته دامپزشکی آبی گرم نمی‌شود. همان کمیسیون‌هایی که بنده عضو آن‌ها بودم، کمک‌های خوبی به حوزه دامپزشکی کردند.

حکیم مهر: نظر کلی شما در خصوص جدایی سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

اینکه جای سازمان تغییر کند، کار درست نمی‌شود. بلکه برای حل مشکلات سازمان، باید بودجه خوبی برای آن در نظر گرفت.

حکیم مهر: پس چرا قبلاً اظهارنظرهای مثبت و حتی تلاش‌هایی برای جدایی سازمان کرده بودید؟

البته ما تلاش‌هایی کردیم که سازمان زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد و وزیر وقت بهداشت نیز موافق این جابه‌جایی بودند. چرا که نقاط ضعفی در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت. در کل اینکه سازمان دامپزشکی مستقل و زیر نظر مستقیم نهاد ریاست جمهوری باشد، خیلی بهتر از اینکه زیر نظر هر وزارت خانه باشد، دیده می‌شود.

به هر حال در عصر حاضر ما بیماری‌های بسیار خطرناکی داریم و به شکل مرتب شاهد ظهور بیماری‌های نوپدید هستیم. این زنگ خطر به منزله هشداری برای ماست که سازمان باید بودجه کافی داشته باشد.

بیماری‌های مختلف در جامعه در حال افزایش است و متأسفانه بحث عمده‌ای از دام‌ها نمی‌توانند تحت پوشش بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی قرار گیرند که این هم مسئله مهمی است. اما درنهایت یک رئیس جمهور باید همه حوزه‌ها را به خوبی ببیند. ما حوزه‌های متعدد زیادی داریم که مغفول مانده‌اند و همه اشتغال‌زا هستند. دامپزشکی در بحث بهداشت و امنیت غذایی، اشتغال‌زایی و افزایش سلامتی جامعه نقش به سزایی دارد.

حکیم مهر: آقای دکتر، اظهارات شما حکایت از توجهتان به عرصه دامپزشکی دارد، اما یکی از انتقاداتی که همکاران دامپزشک نسبت به حضرت‌عالی دارند، این است که در معرفی خودتان لفظ دامپزشکی را حذف می‌کنید.

این گلایه نیست، بلکه این بی‌مهری پایگاه خبری حکیم مهر است. اصلاً به این شکل نیست. مهم نیست که رشته چیست؟ بنده در 3 زمینه دکترا گرفته‌ام که هریک از آن‌ها در حوزه کاری خود بسیار مؤثر است. قبول دارم که در زمینهٔ دامپزشکی نتوانستم ورود کنم و کاری برای جامعه انجام دهم. اما در زمینه‌های دیگر استاد دانشگاه شدم، دکترای مدیریت بنده هم در بحث برنامه 5 ساله مورد استفاده قرار گرفت و خیلی هم مؤثر واقع شد. الآن هم هر 3 رشته، یکی از دیگری بهتر است و هر 3 مفید هستند. دامپزشکی یکی از بهترین رشته‌هاست که هم اطلاعات خوبی به مردم می‌دهد و فارغ‌التحصیل آن می‌تواند کمک‌های زیادی به جامعه کند. اما اینکه بنده تمایل ندارم خود را دامپزشک معرفی کنم، برداشت شخصی است.

حکیم مهر: حالا که از «حکیم مهر» اسم برده شد، نظرتان را در خصوص فعالیت‌های این پایگاه خبری نیز بفرمایید.

حکیم مهر باید مهر خود را بیشتر کند. (با خنده)

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیوان
|
Finland
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
2
6
سازمان دامپزشکی واقعا ناکارآمدترین سازمان در کل کشور هست. امیدوارم از بنیان اصلاح بشه. مهم نیست که زیر نظر کی باشه، مهم اینه که افراد نترس و شجاع بر مصدر امور باشن. الان سازمان دامپزشکی شده .......................
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
حرفش درست و بدون نقصه
فایده نداره زیر نظر بهداشت یا جهاد بودن...اما بهداشت به مراتب از جهاد بهتره
دامپزشک
|
Finland
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
3
3
دامپزشکان دولتی ما باید اول دانش خودشان را افزایش دهند و بنظر می رسد لازم است هر 6 ماه یکبار آزمون بدهند و استخدامشان تمدید شود و بعد بوجه در اختیارشان قرار داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
هر وقت مسافرت به سیاره های منظومه شمسی برای توریست ها ممکن بشه مسلما شرط شما هم در سازمان دامپزشکی اجرا شدنی خواهد بود.
دکتر رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
1
جناب کیوان شما که نترس و شجاع هستید خودتان رو کامل معرفی نمایید.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
2
من کیوان هستم،دامپزشک
مثل شما که دکتر رضایی هستی و احتمالا دامپزشک
الان من رو بجا آوردید؟
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
به به سلام دکتر کیوان .خوبی ؟ کم پیدایی؟ نیستی عزیز
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
هستیم زیر سایه تون قربان.
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
سازمان دامپزشکی فقط بودجه کشور را هدر میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
بر منکرش لعنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
این جمله ایشان که در متن مصاحبه آمده خود به تنهایی گویای مطلب است: " اخذ دکترای حرفه‌ای در 3 زمینه که آخرین آن در حوزه مدیریت تولید و عملیات صنعتی بود." فقط ای کاش ذکر میفرمودند که "دکتری حرفه ای مدیریت" از چه زمان و در چه دانشگاهی برقرار شده تا مشتاقان علم بیش از این منتظر نمانند.
کارشناس شبکه تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
2
اینها شعار انتخاباتی و ......... است ....به خدا قسم .............................. حاضر در جلوش هم این را بگویم ....!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
بازم بهتر از بقیه س حتی اگر به وعده ش وفا نکنه و اینا شعار باشه در نظر بگیرین که حد اقل شناخت داره ... من که بهش رای میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
بالاخره یه آدم عاقل تو این سیستم دامپزشکی پیدا شد.فقط اگه بذارن کار انجام بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
ماشالله به این خودباوری
نظر شما
ادامه