کد خبر: ۳۴۸۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:
سازمان دامپزشکی برای واردات گوشت قرمز، الزامات خود را به همه کشورهای صادرکننده به ایران ارسال می‌کند‌ و ...



مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: ایران به دلیل حضور ناظران بهداشتی مقیم در کشورهای مبداء واردات، مشکلی برای واردات گوشت قرمز ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا،«دکتر مسعود محمدیان» امروز(سه‌شنبه) طی گفتگویی نگرانی‌ها درباره توقف واردات گوشت قرمز برخی کشورها از برزیل را بی‌مورد دانست و افزود: ایران جزو کشورهایی است که در 11 کشور صادرکننده گوشت قرمز ناظر بهداشتی مقیم دارد.

وی اظهارداشت: اکنون گوشت قرمز منجد مورد نیاز ایران از کشورهای برزیل، پاراگوئه، دانمارک، روسیه، ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان، مغولستان، هند و پاکستان تامین و وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی برای واردات گوشت قرمز، الزامات خود را به همه کشورهای صادرکننده به ایران ارسال می‌کند و به طور کامل وضعیت دامداری‌ها، بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مراحل کشتار، بسته‌بندی و بارگیری را از نظر کارشناسی بررسی می‌کند.

به گفته وی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، صدور مجوز واردات گوشت قرمز منوط به اعزام ناظران بهداشتی مقیم به این کشورهاست که پس از تایید آنان، مجوزهای لازم صادر می‌شود.

ناظران بهداشتی ایران باید در کشورهای مبداء مراحل بازرسی را پیش از کشتار، حین و پس از کشتار، بسته‌بندی و بارگیری انجام دهند.

وی اضافه کرد: زمانی که محموله وارداتی گوشت قرمز به بندرهای کشور می‌رسد همه مدارک طبق ضوابط سازمان دامپزشکی بررسی و محموله‌های ارسالی آزمایش می‌شوند و در صورت مطابقت محموله با دستورالعمل‌ها می‌توان کالا را ترخیص و به کشور وارد کرد.

واردات ایمن گوشت قرمز از برزیل

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد ایران به دلیل حضور ناظران بهداشتی مقیم در کشورهای صادرکننده گوشت قرمز مانند برزیل برای واردات نگرانی ندارد.

به گفته وی، کشورهایی که واردات گوشت قرمز از برزیل را ممنوع کردند هیچ ناظر بهداشتی مقیمی در این کشور نداشتند.

وی افزود: اکنون ایران با برخی کشتارگاه های برزیل همکاری دارد که اگر هر یک از آنها با مشکلی روبرو شوند به طور قطع ایران واردات خود را از این کشتارگاه ها متوقف می‌کند. برای نمونه، چند ماه پیش به دلیل بروز مشکل در سیستم سرمایشی یکی از کشتارگاه‌های طرف قرارداد ایران، خرید از آن متوقف شد.

محمدیان تاکید کرد گوشت‌های وارداتی به ایران به دلیل حضور ناظران بهداشتی مقیم هیچ آلودگی ندارند و به تایید سازمان دامپزشکی کشور رسیده است؛ بنابراین مردم برای مصرف این محصولات نگرانی نداشته باشند.

برخی کشورها در چند ماه گذشته واردات گوشت قرمز از برزیل را قطع کردند.

در این زمینه چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری تاکید کرد کشتارگاه های مشکل‌دار برزیل جزو کشتارگاه‌هایی که با ایران قرارداد دارند، نیستند.

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
یک دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
1
0
این بخش مصاحبه خیلی باحال بود:
"ایران به دلیل حضور ناظران بهداشتی مقیم در کشورهای مبداء واردات، مشکلی برای واردات گوشت قرمز ندارد"
تفسیر من اینه که اگر برزیلی ها یا شرکت های مربوطه اجازه بدن ما هم اونجا باشیم هیچ اشکالی نداره
هر طور دل تون می خواد عمل کنید ، فقط ما هم بیایم برزیل - همین بسه
امان از ذهن منحرف ما بخش خصوصی ها
دلسوز
|
Finland
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
شما بخش خصوصی ها شرایط را لو می دهید . باید
خودی ها بروند .
علی
|
United States of America
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
اقای دکتر یک دلیل قانع کننده بیاورید که چرا کارشناسآن بازرس گوشت سازمان دامپزشکی را اعزام نمی کنید وانحصارا فقط دکتری را می فرستید بنده کارشناس ارشد بهداشت وبازرسی گوشت هستم با بیست سال سابقه لطفا پاسخ دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
نظر سازمان در مورد بی عدالتی و بی قانونی این است:.............باور ندارید سری به طبقه 5 بزنید
نظر شما
ادامه