کد خبر: ۳۴۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
«دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :
نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد ...



رییس سازمان دامپزشکی کشور با تایید سلامت گوشت‌های وارداتی از برزیل، طرح هر گونه اخبار مبنی بر آلوده بودن این گوشت‌های را رد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دراین جلسه مهدی خلج درخصوص طرح برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر ورود گوشت های آلوده برزیلی به ایران، گفت: واردات گوشت از هر کشور متقاضی ورود به ایران به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد، البته سازمان دامپزشکی کشور فقط مسئولیت نظارت بهداشتی و تائید سلامت گوشت وارداتی به کشور را دارد؛ بنابراین بررسی های دقیقی بر روی جمعیت دامی کشورهای متقاضی برای ورود گوشت به ایران ازجمله برزیل صورت می گیرد تا دام از نظر بهداشتی مشکلی برای انسان نداشته باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه نظارت دقیقی بر ساختار دامپزشکی و کشتارگاه ها انجام می شود، افزود: زمانی که تمام بررسی ها منجر به ارایه مجوز واردات شد، مسئولان کشتارگاه هایی که دام به مقصد ورود به جمهوری اسلامی ایران باید در آن کشتار شود بازرسی و تائید می کنند، بنابراین در زمان تولید بازرس بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و نماینده ذبح شرعی درآن کشتارگاه ها مستقر می شود.

وی تاکید کرد: در اولین گام برروی دام های مورد کشتار یک بازرسی به لحاظ سلامت انجام می شود، ضمن اینکه مطالعه برروی پرونده بهداشتی این دام ها انجام می شود؛ بنابراین درآن زمان اطمینان از سلامت دام درکشتارگاه های مورد تائید با نظارت ناظران سازمان دام پزشکی و ذبح شرعی کشتار صورت می گیرد؛ البته وقتی لاشه استحصال شد شرایط قطعه بندی طی شده و درسالن مورد نظر بر روی بسته های گوشت برچسبی مبنی بر سلامت آن درج می شود.

خلج با اشاره به اینکه بسته ها داخل کارتن قرار می گیرد، تصریح کرد: برچسب گذاری و مهر مجدد انجام می شود و سپس بسته های گوشت در تونل انجماد و سردخانه قرار می گیرد؛ همچنین پس از طی این مراحل گوشت کنترل می شود؛ بنابراین پس از پایان این مراحل دامپزشکی کشور برزیل آزمایشات را انجام داده و سلامت محصول تائید می شود، البته این محصول تحت نظارت وارد کشور می گردد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: درارتباط با گوشت برزیل باید تاکید کرد دام و کشتارگاه تحت نظارت بوده و همه مراحل کشتار ضمانت سلامت گوشت های برزیلی به قصد جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی تاکید کرد: اما پلیس فدرال این کشور برای مبارزه با پولشویی بررسی هایی انجام داده که پای برخی کشتارگاه و مراکز دارای مشکل به میان آمده است، اما با نظارت های ایران مشکلی وجود ندارد، تعداد کشتارگاهی مشمول بازرسی شده حداقل از 3 ماه قبل مورد بازرسی قرار گرفتند و ازاین کشتارگاه گوشتی وارد کشور نشده است، ضمن اینکه شیوه نظارت ها قابل قبول است.

خلج با تاکید براینکه مراقبت های لازم برای ورود هرنوع گوشت به کشور انجام می شود، گفت: به طورحتم مشکلی درخصوص گوشت های وارداتی برزیلی وجود ندارد، البته بحث هایی نیز با وزیر جهاد کشاورزی دراین زمینه صورت گرفت و اطلاعات مورد نیاز برای این موضوع دریافت شد؛ بنابراین از نظر مسئولان کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هیچ مخاطره برای گوشت های وارداتی از برزیل به ایران وجود ندارد، افزود: کشورهای دیگر به دلیل نداشتن ناظر دربرزیل از حساسیت برخوردار هستند.

گفتنی است پیش از این یکی از خبرگزاری ها به نقل از رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر بررسی پرونده ای با عنوان گوشت های برزیلی در کمیسیون را مطرح کرده بود که با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور این موضوع رد شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
زمانیکه کارشناس بازدید کننده از کشتارگاه ...................از نماینده شرکت خواستار می باشد . انتظاری بیش از این نمی رود . چرا که انتظارت بیش ازحد بوده و ناچار به تائید مواردی از جمله کشتار دام ماده ، وارد شدن گوشت با درصد چربی بالا و غیره می رود . اینجا بایستی در کنار دکتر دامپزشک یک کارشناس با تجربه در آن کشتارگاه مسقتر بوده و با هم از قسمتهای مختلف ( سالن کشتار ، سالن بسته بندی ، سردخانه ها و خودروهای حمل و ... انجام شود و با تقسیم کار نظارت به نحو احسن انجام گیرد . اکثر کارشناسان بازدید کننده از کشتارگاه های برزیل بر این مورد شکایت داشتند که به تنهایی نمی توانستند در همه قسمتها حضور یابند و احتمال تقلب وجود داشت . لذا به همین جهت پیشنهاد می گردد دو نفر دکتر دامپزشک و کارشناس خبره در کشتارگاه ها حضور یابند که تمامی موارد بازدید و کنترل ها به نحوه احسن انجام گیرد و دیگر اینکه پیشنهاد هر گونه ........ در قبال انجام کار به صفر می رسد . با توجه به اینکه هیچ گونه هزینه ای برای سازمان دامپزشکی کشور ندارد و تقریبا با اینکار بدلیل حذف درصد چربی اضافه ، دام سالم و بدون هر گونه تقلب و غیره صرفه جویی خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
سازمان دامپزشکی چه دقتی هم انجام می ده،مخصوصا تو زاهدان!!؟؟؟ از حمایت هاش از مسئولین بهداشتی معلومه!! علت افزایش بی رویه دامپزشک با توجه به عدم نیاز کشور به این تعداد فارغ التحصیل کاملا عمدی بوده و سیاست.... هست.یه بچه هم می دونه بین عرضه و تقاضا باید تعادلی نسبی برقرار باشه تولید بی رویه یعنی ورشکستگی!!!
نظر شما
ادامه