کد خبر: ۳۴۸۱۳



رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه  با اشاره به معدوم‌سازی طیور آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گفت: 648 میلیون و 516 هزار ریال غرامت طیور آلوده به مراغداران پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس،«دکتر کرم‌الله کیانی‌اصل» در نشست شورای سلامت با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطقی از شهرستان خاطرنشان کرد: در دو شهر دهدشت و قلعه‌رئیسی و هشت روستا شامل راک،سرکوه راک،سمغان،لیرکک،کلات،تل‌زری و جاورده 40 نمونه اخذ و جهت بررسی به آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال شد.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه افزود: از نمونه‌های ارسالی در پنج منطقه دهدشت،سمغان،لیرکک،کلات و تل‌زری نتیجه بیماری مثبت تشخیص داده و به عنوان کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان اعلام شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات معدوم‌سازی و پایش حومه کانون‌های آلوده از همان اوایل سرایت بیماری آغاز شد،افزود: 120 نمونه پایش و امنیت بیماری در حومه روستاهای آلوده به عمل آمد.

کیانی‌اصل با اشاره به وعده سازمان مبنی بر پرداخت غرامت به صاحبان طیور گفت: غرامت همه طیور معدوم شده بر اساس لیست تهیه شده و بر مبنای قیمت معین پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از مبالغ غرامت به عنوان غرامت و بیمه کسر شد،تصریح کرد: مابقی غرامت به طور کامل به صاحبان طیور رسید.

این مسؤول بیان داشت: 285 میلیون و 603 هزار ریال غرامت طیور معدوم شده در کانون دهدشت،75 میلیون و 37 هزار و 500 ریال در کانون کلات،30 میلیون و 646 میلیون و 500 ریال در کانون تل‌زری،186 میلیون و 438 هزار ریال در کانون لیرکک دشمن‌زیاری و 70 میلیون و 791 میلیون ریال در کانون سمغان پرداخت شد.

نظر شما
ادامه