کد خبر: ۳۴۸۲۷



رئیس اداره دامپزشکی کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 13هزار و830 تن ماهی و میگو از ابتدای سال گذشته تاکنون از این شهرستان به کشورهای چین، تایلند، ویتنام و سری لانکا صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا،«امجد رئیسی» اظهار داشت: 10 هزار تن انواع ماهیان خوراکی و میگو و سه هزار و 830 تن انواع ماهیان غیرخوراکی شامل ماهی مرکب، سفره ماهی، مارماهی، یال اسبی، خرچنگ، صدف و گربه ماهی به کشورهای مذکور صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات آبزیان غیرخوراکی صیادان شهرستان کنارک پارسال 16 میلیون دلار ارز آوری داشته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ارز آوری آبزیان غیرخوراکی برای 870 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری های آبزیان از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی کنارک انجام شده است.

وی افزود: صادرات آبزیان دریایی شهرستان کنارک پارسال نسبت به سال 94 بیش از 13درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: به طور کامل تمام قوانین و ضوابط قرنطینه‌ای و نظارت‌های بهداشتی در قالب نمونه برداری، بازدیدهای مکرر و هدفمند و موثر، انجام آزمایشات میکروبی، ویروسی، آنالیز شیمایی براساس استانداردهای روز دنیا توسط کارشناسان اداره دامپزشکی کنارک رعایت می شود.

وی افزود: شهرستان کنارک دارای 6 اسکله صیادی با 450 فروند لنج و هزار و 260 فروند قایق صیادی با حدود 10 هزار نفر صیاد است.

وی بیان کرد: محصولات دریایی شهرستان کنارک در 11 کارخانه کنسرو‌سازی و 16 شرکت بسته بندی فرآوری شده و به داخل و خارج از کشور صادر می شوند.

نظر شما
ادامه