کد خبر: ۳۴۸۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از هجمه‌هایی که به مصرف محصولات لبنی می‌شود، گفت: این فشارها حساب شده است تا سلامت جامعه به ویژه جوانان به خطر بیافتد، چرا باید با این هجم حمله به مواد لبنی مواجه باشیم، این مسئله موجب شده تا سرانه مصرف مواد لبنی در کشور کاهش یابد و اثرات مخرب آن در جامعه قابل مشاهده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدرضا ملاصالحی» در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی، ژنتیک و اصلاح نژاد دام در اصفهان با بیان اینکه نسبت به برگزاری این نمایشگاه خوشحال هستم چراکه تصور نمی‌کردم که این نمایشگاه بتواند با توجه به مشکلات ایجاد شده برگزار شود، اظهار کرد: صنعت دام و طیور کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، مقام نخست تولید شیر و جایگاه برتر در تولید گوشت قرمز و سفید نشان از اهمیت این صنعت در اصفهان دارد.

وی با بیان توسعه در تمام زمینه‌های دام و طیور اصفهان رخ داده است و باید این تلاش را ارج بنهیم و این اتفاقات خوب در شرایط خشکسالی و سختی رخ داده است، افزود: طی دو دهه گذشته کشور وارد کننده مواد پروتئینی بوده است، اما امروز با همین تلاش‌ها به صادر کننده بسیاری از اقلام محصولات کشاورزی تبدیل شده‌ایم و برای اینکه بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم باید به مباحث فنی و تکنیکی توجه ویژه داشته باشیم تا جایگاه فعلی را از دست ندهیم.

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید بر ارتقای سطح کیفی و افزایش بهره وری در بخش دام را یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب انتقال تجربیات و تکنولوژی و هم‌چنین تبادل اطلاعات می‌شود و هدف برگزاری نمایشگاه همین است.

ملاصالحی افزود: سرانه مصرف شیر در ایران بین 100 تا 110 کیلوگرم است این در حالی است که متوسط سرانه مصرف شیر در جهان بیش از 160 کیلوگرم است و ایران همچنان به میزان قابل توجهی در واقع 60 درصد از میانگین جهانی فاصله دارد. پس نیازمندیم که هم‌چنان تولید داشته باشیم و به فکر افزایش تولید باشیم که این افزایش از طریق توسعه کمی و تولید واحدها امکان پذیر است و بخش عمده دیگر از طریق افزایش بهره ‌وری واحدهای دامی پیش بینی می‌شود.

وی نسبت به برخی هجمه‌ها مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی به اقلام لبنی و مشکوک کردن مردم نسبت به این اقلام اعتراض کرد و ادامه داد: معتقدم این فشارها حساب شده است تا سلامت جامعه به ویژه جوانان به خطر بیافتد، چرا باید با این هجم حمله به مواد لبنی مواجه باشیم، این مسئله موجب شده تا سرانه مصرف مواد لبنی در کشور کاهش یابد و اثرات مخرب آن در جامعه قابل مشاهده است. هم‌چنان می‌گویم که عده‌ای به عمد در حال تخریب هستند، اینکه گفته می‌شود در شیر وایتکس ریخته می‌شود یا به مرغ‌ها هورمون زده می‌شود، اینها هجمه‌های برنامه ریزی شده است.

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز چیزی حدود 9.5 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شود، این در حالی است که ظرفیت تولیدی ما 11.5 میلیون تن است، البته در راستای افزایش ظرفیت تولید شیر نخستین زنجیره تولید شیر کشور در اصفهان شروع شده است و تا دو ماه آینده این حلقه شروع به فعالیت کرده و شاهد افزایش تولید شیر خواهیم بود .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
معلومه كه ايشون فقط پشت ميز نشين بودند و از هيچ مركزي بازديد نكردند وگرنه نميگم همه ولي اكثر مراكز جمع آوري شير سود به شيرشون ميزنند و يه چيز جا افتاده شده
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
جناب رییس لطفا دقیقتر راجع به مسایل اینچنینی صحبت کنید : اضافه کردن سود به شیر - استفاده از ماشیت گرین در پرورش قزل آلا - استفاده از فرمالین در دام طیور .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
خب همه میدونیم هورمون تو مرغ مسئله ای الکیه ولی وایتکس و سود تو شیر میزنن
نظر شما
ادامه