کد خبر: ۳۴۸۸۸
تمجید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت های بهداشتی و نظارتی دامپزشکیتمجید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت های بهداشتی و نظارتی دامپزشکی
 

 «دکتر سید موسی خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان در سال 96، از خدمات و تلاش های صورت گرفته و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه توسط اداره کل دامپزشکی استان قدردانی نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان در سال 96 از تلاش های صورت گرفته اداره کل دامپزشکی استان درجهت کنترل بموقع و در خور تحسین بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستانهای دنا و کهگیلویه و همچنین نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه در نوروز 96 نیز قدردانی نمود.

«دکتر بهمنش» مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های استاندار محترم و مجموعه دستگاه های همکار در کلیه عملیات های مرتبط با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، گفت: تقویت دامپزشکی به لحاظ تجهیزات، تخصیص اعتبارات لازم و بموقع و همچنین نیروی انسانی، هرگونه توفیق در ریشه کنی بیماریها و یا کنترل آنها مرهون همکاری های بین بخشی و تعاملات مناسب بین دستگاه های مختلف است.

وی افزود: 90 درصد در زمینه جمع ‌آوری مرغ زنده در استان موفق بودیم که متاسفانه بدلیل برخی مشکلات تنها در شهر دهدشت این مشکل به قوت خود باقی است و کشتار غیرمجاز دام در دشتروم و تنگاری بویراحمد نیز به معضلی برای ما تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه برای امنیت و سلامت غذایی مردم کوتاهی نمی‌کنیم، افزود: در برخورد با واحدهای زنده فروشی و کشتارغیرمجاز معضلات زیادی ایجاد شد و تهدید شدیم که شایسته است در این خصوص تصمیمات قاطع‌ تری اتخاذ گردد.

این مسؤول اضافه کرد: ممکن است به خاطر انتخابات محدودیت‌هایی باشد، اما اگر بهداشت و سلامت مردم را در نظر بگیریم نباید محدودیتی ایجاد شود .

دکتر بهمنش اضافه کرد: مقرر کردیم کشتارهای منطقه دشتروم در کشتارگاه شهر یاسوج انجام شود و همچنین واحدهای زنده فروشی مرغ به واحدهای عرضه مرغ کشتار روز تبدیل شوند .

در پایان نیز معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجموعه دامپزشکی استان گفت: برای جمع‌آوری کشتار غیرمجاز تا قبل از عید نتایج خوبی گرفتیم اما با شروع سال جدید و افزایش گردشگران در استان، کنترل این مسیر از دسترس خارج شد در روز بیش از 50 مورد لاشه کشتار می‌شد .

«دکتر فتاح محمدی» اضافه کرد: دامپزشکی استان در کنترل بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در دنا و کهگیلویه اقدامات خوبی انجام داده است که شایسته است کلیه دستگاه های اجرایی کمافی السابق همکاری خود را با این اداره کل در جهت کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه دهند.

 
 
نظر شما
ادامه