کد خبر: ۳۴۸۹۰
 

برای چند لحظه در مورد چالش های پیش روی کشاورزی طی دهه های آینده، فکر کنید در می یابید که چه اندازه کار برای حل این چالش ها باید انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) عنوان می کند: "کشاورزی در سطح جهان با نیروی کار روستایی باید بتواند مواد غذایی و فیبر بیشتری برای تغذیه جمعیت رو به رشد، تولید کند ... این موضوع به توسعه بسیاری از کشورهای در حال توسعه که وابسته به کشاورزی هستند، کمک می کند، همچنین اتخاذ روش ها براساس تولید پایدار و کارآمد و انطباق با تغییرات آب و هوا باید انجام شود."

این درحالی است که جمعیت جهان بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۵۰، افزایشی در حدود ۲,۳ میلیارد نفر را تجربه می کند و سیاره ما به غذای بیشتری نیاز خواهد داشت. همچنین اکثریت قریب به اتفاق این رشد در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد و فائو اشاره می کند سوء تغذیه طی ده ها سال باقی خواهد ماند.

این یک چالش اقتصادی نیست. بلکه یک چالش اخلاقی است، و همه ما باید در حل این چالش نقش داشته باشیم. به گفته سازمان بهداشت جهانی، سوء تغذیه در بیش از یک سوم مرگ کودکان سهم دارد و یونیسف اعلام کرد که سوء تغذیه به از بین رفتن نیمی از کودکان زیر ۵ سال منجر می شود.

اما تخم مرغ می تواند به حل این چالش کمک کند. یک مطالعه آزمایشی در اوگاندا برای بررسی تاثیر خوردن یک یا ۲ عدد تخم مرغ روی بهبود رشد کودکان مدرسه ای انجام شد، نشان داد که اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی تاثیر مثبت در رشد فیزیکی کودکان اوگاندایی دارد.

مطالعه دیگری در تایلند نشان داد که تخم مرغ به برطرف کردن مشکلات سوء تغذیه ناشی از پروتئین کودکان دبستانی کمک کرد. بنابراین تخم مرغ دارای پتانسیلی است که می تواند در تغذیه افراد گرسنه از آن بهره گرفته شود.

در اینجا Egg Farmers of Canada ، افتخار می کند که این دیدگاه را از طریق بنیاد بین المللی تخم مرغ برای افراد در سراسر جهان به اشتراک بگذارد. بنیاد بین المللی تخم مرغ، در زمینه افزایش تولید تخم مرغ و مصرف تخم مرغ در کشورهای در حال توسعه فعالیت می کند. این بنیاد تاکید دارد که تلاش های مشترک ما در حال حاضر به کودکان و خانواده های بیشتری کمک کرده تا به پروتئین با کیفیت بالا و تغذیه با تخم مرغ دسترسی داشته باشند.

سخنگوی این بنیاد می افزاید: "یکی از نمونه های کار ما با Heart for Africa ، ( سازمان خیریه است. در زمینه مراقبت و امید به آینده برای کودکان در کشور های آفریقایی فعالیت می کند) انجام شده، در جایی که یک مزرعه تخم مرغ به تازگی در سوازیلند (۱) ایجاد شده که به عنوان یک منبع پایدار پروتئین می تواند در تهیه بیش از ۸۸۸ هزار وعده غذا در سال نقش داشته باشد."

در پایان این بنیاد می گوید: " این یک آغاز عالی است، اما ما می خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم. ما یک چشم انداز از نقش محوری تخم مرغ در مبارزه با تغذیه افراد گرسنه جهان داریم و چالش هایی وجود دارد، اما ما می خواهیم به سمت جهانی برویم که در آن کودکان گرسنه نیستند و مواد مغذی برای همه وجود دارد."

ترجمه: فرحناز سپهری

منبع: eggfarmers

۱- سوازیلند، کشوری است در جنوب آفریقا. پایتخت سلطنتی و قانونی آن لوبامبا و پایتخت اداری آن شهر مبابانه است . از مهم ترین صادرات سوازیلند نیز می‌توان به شکر، چوب، پنبه و مرکبات اشاره کرد. سوازیلند از اعضای کشورهای مشترک‌المنافع و اتحادیهٔ آفریقا است.

 
 
نظر شما
ادامه