کد خبر: ۳۴۸۹۷
 

مديركل دامپزشكي استان همدان گفت: اداره دامپزشكي همدان در جمع‌آوري كانون آنفلوآنزا دير اقدام نكرد بلكه سريع نيز وارد عمل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمودرضا رسولی» با اشاره به سخنان اخیر هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان نسبت به اینکه دامپزشکی استان همدان در جمع‌آوری کانون‌های بیماری آنفلوآنزا به خوبی عمل نکرد و این تعلل ممکن بود باعث تعمیم این بیماری و ایجاد یک چالش جدی برای استان شود، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که هنگامی که نخستین کانون این بیماری مشاهده شد با وجود اینکه تعطیلات نوروز بود و همکاران در تعطیلات به سر می‌بردند اما برخورد ما با کانون‌های آنفلوآنزا به شکل تشخیص دقیق و واکنش سریع انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن روزها حتی اگر یک بعد از ظهر به ما اطلاع داده می‌شد که نمونه مثبتی از آنفلوآنزا مشاهده شده، ساعت 14 همکاران بلافاصله در اداره حضور می‌یافتند و تا شب کار معدوم‌سازی به پایان می‌رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته دیگر فعلاً ویروس آنفلوآنزا در همدان مشاهده نشده است، گفت: این ویروس از استان پاک شده است.

وی با تاکید به اینکه مردم همچنان از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در رابطه با خرید و فروش مرغ صنعتی خوشبختانه مشکلی نبوده و نگرانی نیست و مردم در صورت مشاهده تلفات طیور موضوع را با شماره 1512 با ما در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه حتی استاندار همدان نیز نسبت به اقدامات سریع اداره دامپزشکی استان در مهار ویروس آنفلوآنزا در شورای برنامه‌ریزی اذعان کرد و از ما نیز تشکر کرد، افزود:‌ دامپزشکی استان در جمع‌آوری کانون آنفلوآنزا دیر اقدام نکرد بلکه سریع نیز وارد عمل شد.

 
 
نظر شما
ادامه