کد خبر: ۳۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت :  رشد تربیت دامپزشک در استان آذربایجان غربی بیشتر از رشد جمعیت دامی است.
دکتر شهرام دیلمقانی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های واگذار شده به بخش خصوصی به دلیل عدم توجیح اقتصادی تعطیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: آزمایشگاه وقتی توجیح اقتصادی نداشته باشد طبیعتا رغبت برای احداث آن نیز کم می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد آزمایشگاه‌ها در استان تغییری نکرده است، افزود: با توجه به اینکه در موارد متعددی آرمایشگاه‌های جدید تاسیس می‌شوند ولی به دلیل مقرون به صرفه نبودن این آزمایشگاه‌ها، تعدادی دیگر تعطیل می‌شوند که در نتیجه تعداد آزمایشگاه‌های دامپزشکی در سال‌های متمادی ثابت می‌ماند.
دیلمقانی خاطرنشان کرد: در مواردی نیز دیده شده است که از نظر تعداد آزمایشگاه دامپزشکی در سطح استان نیز رکود داشتیم که قسمتی از این امر نیز ناشی از کاهش جمعیت دامی است ولی این عامل نمی‌تواند عامل اصلی در مقرون به صرفه نبودن احداث آزمایشگاه‌ها باشد.
وی اعلام کرد: استان آذربایجان غربی در زمینه تربیت نیروی انسانی در بخش دامپزشکی استانی فعال است به طوری که در سه دانشگاه مختلف در استان نیروی دامپزشکی در سطح دکتری تربیت داده می‌شود و با توجه به اینکه افزایش جمعیت دامی با افزایش نیروی تربیت شده هماهنگ نیست و در نتیجه تعداد زیادی از نیروهای تربیت یافته در این بخش بیکار هستند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی نیروی تربیت شده در بخش دامپزشکی به مراتب بیشتر از جمعیت دامی است که این موضوع خود سبب ایجاد رقابت در این بخش می‌شود.
خاطرنشان می‌شود در استان آذربایجان غربی سه دانشگاه تربیت دامپزشک در مقطع دکتری را عهده دار هستند و این امر سبب شده نیروی دامپزشک بیکار در این استان بیشتر از بیکاران سایر رشته‌های تحصیلی باشد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بي نام
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
آقا يوني كه فرغ التحصيل رشته دامپزشكي يا در حال تحصيل هستند از همين حالا دامپزشكي رو ببوسيد بذاريد كنار.... به خدا وضعيت بازار كار آنقدر خرابه كه كارگري باصرفه تر از رشته ماست...باور نمي كنيد چند سال ديگه به تجربه خواهيد يافت.... اين خانه از پاي بست ويران است
روم نمیشه
|
-
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
0
آقا اوضاع افتضاحه . من بدبخت با کلی ...دو زدن با سفارش یکی از اساتیدم به یک آزمایشگاه معرفی شدم، از اونجاهم بعد از چند ماه یقل دوقل بازی کردن، به علت عدم مراجعه کیس و در نتیجه عدم دریافت هیچ پولی زدم بیرون. الان فقط هم احساس میکنم بمیرم بهتر ... تازه خدا شاهد همیشه بین 3 دانشجو برتر ورودی بودم.
نظر شما
ادامه