کد خبر: ۳۴۹۷۸


جلسه‌ي كنترل و كاهش جمعيت سگ‌هاي بدون صاحب به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي و انجمن علمي دانشجويان دامپزشكي دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این جلسه «دكتر حسن نايب‌زاده» نماينده انجمن حمايت از حيوانات لرستان و عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت: استفاده از سلاح گرم براي كشتار سگ‌هاي بدون صاحب خرم‌آباد متوقف شده است.

وی ادامه داد: در اقدامي اخلاقي و فرهنگي، مديريت پسماند شهرداری خرم‌آباد پناهگاه نگهداري سگ‌هاي بدون صاحب را احداث کرده است.

نايب‌زاده بیان کرد: با توجه به اينكه روند انجام شده مطابق با دستورالعمل كنترل جمعيت سگ‌هاي بدون صاحب صادره از سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور نبوده و استاندارهاي لازم در آن رعايت نشده باید نسبت به استانداردسازي پناهگاه اقدام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: رعايت حقوق حيوانات موضوع مهمي است اما خطرات ناشي از گازگرفتگي‌ها و انتقال بيماري‌هاي مشترك بين انسان و سگ نيز بايد در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: حضور سگ‌هاي بدون صاحب در خيابان‌ها، شهر و روستاهای لرستان به هیچ وجه امري پذيرفتني نيست.

در اين جلسه كه با حضور نمايندگاني از دانشگاه علوم‌ پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، اداره كل حفاظت محيط زيست، فرمانداری خرم‌آباد، اداره دامپزشكي و شهرداري خرم‌آباد و ... برگزار شد در خصوص نحوه‌ي كاهش جمعيت سگ‌هاي بدون صاحب بحث و تبادل نظر به عمل آمد.


 
 
نظر شما
ادامه