کد خبر: ۳۵۰۰۹
برگزاری نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکیبرگزاری نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی
 

نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین نامه بهداشتی دامپزشکی با حضور مدیر کل و معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و کارفرمایان تعدادی از واحدهای تحت نظارت بهداشتی کارگاه های بسته بندی، کارخانجات خوراک دام و طیور و کشتارگاه های طیور برگزار شد .

این نشست به منظور اطلاع رسانی و تعیین و معرفی نماینده صنف کارفرمایان جهت اجرای دستورالعمل ماده 19 آئین نامه مطابق با ضوابط اعلامی سازمان دامپزشکی کشور در محل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، «دکتر محسن شانقی» مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول و مقررات بهداشتی در تمام مراحل تولید تا عرضه فراورده های دامی اظهار کرد: سلامت مهم ترین ویژگی هر محصول دامی است و با عنایت به سیاست توسعه صادرات غیر نفتی، شرط لازم صادرات این اقلام، کیفیت و سلامت آن و اعمال نظارت بهداشتی در طول زنجیره از خوراک دام تا محصول نهایی می باشد و در این راستا لازم است صاحبان و متصدیان تحت نظارت با بهره گیری از دانش مسئولین فنی بهداشتی نسبت به ایجاد هسته های فکر و هم افزایی برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

شانقی تاکید کرد: سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر موارد مندرج در آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، بر حسب وظیفه قانونی موظف به رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه دامپزشکی می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ضمن اشاره بر اهمیت تعامل کارفرمایان و مسئولین فنی بهداشتی در چارچوب مفاد آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ضرورت تداوم برگزاری جلسات کمیته دستورالعمل ماده 19 تا حصول نتیجه مناسب، تاکید کرد.

در پایان این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی اجرائی شدن دستورالعمل ماده 19 مقرر شد کمیته ای متشکل از مدیر کل دامپزشکی استان به عنوان رییس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان عضو، رییس شورای نظام دامپزشکی استان به عنوان عضو و نماینده تشکل کارفرمایی و مسئولین فنی بهداشتی به عنوان عضو با تشکیل جلسات کارشناسی مستمر به صورت ماهیانه با بررسی دقیق کلیه جوانب موضوع، نسبت به اجرای دستورالعمل اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اقدام کنند.

 
 
نظر شما
ادامه