کد خبر: ۳۵۰۱۰
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بواسطه تمام تلاش هایی که در جهت مبارزه با بیماری آنفلوآنزا و کاهش آسیب های ناشی از آن انجام داده تقدیر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در جلسه طرح های پیشگیرانه بیماری های دام و طیور ستاد بحران استان اصفهان، «مهندس شیشه فروش» مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن تقدیر از اداره کل دامپزشکی گفت: مدیران و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با تلاش های شبانه روزی، خستگی ناپذیر و انجام وظایف و مسئولیت های خود براساس برنامه های مدون و مشخص، باعث شدند تا گسترش بیماری آنفلوآنزا به کمترین میزان انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: اینکه اینجا بنشینیم و از زحمات سربازان گمنام عرصه بهداشت تشکر کنیم کار راحتی است ولی در حوزه عمل وقتی وارد می شویم سختی کار را تا حدودی می توان درک کرد. عدم آگاهی صحیح از بیماری آنفلوآنزا، نزدیک بودن مرغداری های به یکدیگر و نزدیک روستاها، عدم توجه به هشدارهای دامپزشکی و... از دلایل متعددی است که اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان با آن درگیر بودند و باعث افزایش سختی کار دامپزشکی در پیشگیری از این بیماری را سبب شد.

در ابتدای جلسه «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از وضعیت مبارزه با بیماری های دام و طیور در سال 95 را داد و گفت: برنامه های کنترلی و پیشگیری از بیماری ها در سال 96 بسیار مدون تر و با توجه به تجربیات به دست آمده بصورت بومی طراحی شده است. این طرح ها در اجرا بصورت صددرصدی قابل اجرا است و به نحوی است که در صورت همکاری بهره برداران، از بروز و شیوع بیماری ها پیشگیری می نماید.

وی در ادامه افزود: بروز و شیوع آنفلوآنزا در سال 95 نه بخاطر عدم توجه به این بیماری، بلکه در اثر عدم رعایت نکات بهداشتی- امنیت زیستی توسط بهره برداران بود. که دلایل مختلف از جمله ناآگاهی و یا ترس از ضرر باعث شده بود که این بیماری گسترش پیدا کند و سبب ایجاد ضرر و زیان فراوان به اقتصاد پرورش مرغ استان وارد کند.

دکتر موحدی در پایان ضمن تشکر از تمام مسئولین استانی بواسطه تمام همکاری هایی که در سال قبل با دامپزشکی انجام دادند افزود: موفقیت طرح های پیشگیری از بیماری های دام و طیور در سطح استان مستلزم همکاری به موقع تمامی ارگان های زیربط، همچنین تامین بودجه های لازم در جهت تهیه به موقع ملزومات و وسایل است.

 
نظر شما
ادامه