کد خبر: ۳۵۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: جذب نیروهای متخصص برای آزمایشگاه مرجع در دستور کار بوده و خوشبختانه ظرفیت لازم در این زمینه وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان قزوین با حضور در محل آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در جریان فعالیت‌های این آزمایشگاه قرار گرفتند.

«محمد فرحی» سخنگوی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین هدف از برگزاری این تور رسانه‌ای را آگاه‌سازی آحاد جامعه از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها عنوان کرد‌ و اظهار داشت: وجود چنین آزمایشگاهی در استان به عموم مردم اطمینان خاطر می‌دهد از سال 93 تشخیص بیماری‌ها در کمترین زمان و هزینه کمتر انجام شده و اقدامات بهداشتی‌ قرنطینه‌ای متعاقب آن برای پیشگیری از اپیدمی‌های احتمالی صورت گرفته است.

«دکتر سیدبهمن نقیبی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در این بازدید بیان کرد: هنگامی که در جمعیت دام و طیور بیماری رخ می‌دهد همچون انسان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود که مدت زمان پس از تجویز مخاطره‌سازی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باقیمانده دارویی در سطح کشور به عنوان موضوعی جدی مطرح بوده چراکه این مهم در تولید محصولات باکیفیت اثرگذار است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: جذب نیروهای متخصص برای آزمایشگاه مرجع در دستور کار بوده و خوشبختانه ظرفیت لازم در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: مصرف آنتی‌بیوتیک در دام و طیور منعی ندارند اما اگر مدت زمان تعیین شده پس از مصرف طی نشود، مشکل‌ساز خواهد شد.

نقیبی گفت: در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم انجام شده و خوشبختانه امسال در این زمینه مسئله‌ای وجود ندارد.

انجام بیش از 23 هزار آزمون در آزمایشگاه مرجع کنترل موادغذایی استان قزوین

«علی رضائی» رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین نیز نحوه انجام آزمایشات مختلف در این آزمایشگاه را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت کارشناسی موجود در آزمایشگاه، ظرفیت بالقوه‌ای برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی است.

رضائی با اشاره به اهمیت توسعه موضوع «سم‌شناسی» گفت: تعدادی نمونه از داروهای مختلف از سازمان دامپزشکی ارسال و پاسخ آزمون در مباحث مختلف ارسال می‌شود.

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارویی در تمام مواد غذایی شامل ماهی، گوشت، مرغ، عسل و تخم‌مرغ اجرا می‌شود که استان قزوین در این زمینه یکی از استان‌های فعال است.

وی ادامه داد: در زمینه اجرای طرح امکانات و تجهیزات موردنیاز از سازمان دامپزشکی دریافت و محصولات با تایید آزمایشگاه با کمترین میزان آنتی‌بیوتیک و یا فاقد آنتی‌بیوتیک شناسایی و معرفی شدند.

رضائی خاطرنشان کرد: بیش از 15 هزار آزمون برای طرح پایش باقیمانده‌های دارویی انجام شده و در این راستا با شرکت‌های معتبر مواد آزمایشگاهی قرارداد منعقد شد.

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین افزود: تشخیص رنگ در فرآورده‌های مواد غذایی، آنالیز مواد غذایی، خوراک دام، فرآورده‌های خام دامی و همچنین تشخیص تقلبات شیر و عسل در آزمایشگاه انجام می‌شود.

رضائی گفت: در زمینه تامین تجهیزات نظام بودجه‌ریزی مشکلاتی داشته که نیازمند بررسی از سوی مسئولان است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 23 هزار آزمون در بخش‌های مولکولی، باقیمانده دارویی، شیمی و میکروبی در آزمایشگاه انجام شد و 100 نوع آزمون مختلف در این آزمایشگاه قابل تشخیص است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
با سلام ...
این جذب نیرو چگونه صورت خواهد پذیرفت ؟
نظر شما
ادامه