کد خبر: ۳۵۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب‌ و منابع‌طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با همکاری وزارت کشاورزی از کشتار دام های شیرده در کشتارگاه ها جلوگیری کند،گفت: ممنوعیت کشتار دام های شیرده تنها با خرید عادلانه شیر از دامداران امکان پذیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انه ملت، «دکتر علی وقف‌چی» درباره کشتار دام های شیرده درکشتارگاه ها،گفت: دام های شیرده جزء سرمایه ملی و اقتصادی کشور به شمار می آیند، اما متاسفانه عدم خرید مناسب شیر از دامداران موجب می شود، برخی از دامداران دام های شیرده را برای کسب سود متعارف روانه کشتارگاه کنند.

ثبات بازار شیر ؛ نیازمند خرید شیر از دامداران با نرخ واقعی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات بازار شیر نیازمند خرید شیر دامداران با نرخ واقعی است، تصریح کرد: در حال حاضر فشار گرانی لبنیات در شرایطی به مصرف کننده تحمیل می شود و سود فروش تنها به جیب دلال می رود.

وقف‌چی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با همکاری وزارت کشاورزی از کشتاره دام های شیرده جلوگیری کند، تصریح کرد: عملیاتی شدن ممنوعیت عدم کشتار دام های شیرده درکشتارگاه نیازمند خرید بهینه شیر توسط دولت است.

وی افزود: تنظیم هزینه تولید شیر برای افزایش سرانه سلامت جامعه امری اجتناب ناپذیر است بنابراین برای به صرفه بودن تولید شیر برای دامدار دولت باید نهاده های دامی را باهزینه پایین در اختیار دامدار بگذارد اما انحصاری بودن واردات نهاده های دامی مانعی بزرگ بر سر کاهش هزینه تولید در صنعت دامداری به شمار می آید.

تنظیم اصولی بازار محصولات دامی ؛ نیازمند گذر از خریدهای غیر واقعی شیر

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه نرخ گذاری فرآورده های دامی باید برطبق هزینه ها ی جاری تولید از قبیل کارگر،خوراک نهاده های دامی در نظر گرفته شود تا بتوان در این راستا سود متعارف برای دامدار در نظر گرفت، یادآور شد: تنظیم اصولی و منطقی بازار محصولات دامی نیازمند گذر از خرید های غیر واقعی شیر به سمت تبادلات تجاری منطقی برطبق هزینه تولید و سود متعارف برای دامداران است.

دامهای شیرده جزو سرمایه های ملی کشور تلقی می شوند

سخنگویی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دامهای شیرده شده جزء سرمایه های اقتصادی در بخش دامی در کشور تلقی می شوند،یادآورشد: عدم خرید مناسب شیر از دامداران بستر را برای کشتار دام‌های شیرده در کشتارگاه ها را فراهم می کند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
این چه ربطی به سازمان دامپزشکی داره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
ایشان باید می فرمودند که گوشت گاو ماده را با قطعه بندی و چرخکرده بسته بندی شده به خورد مردم ندهید.این یک مورد به سازمان دامپزشکی خیلی ربط دارد
نظر شما
ادامه